Mad og marked
Forrige Side 2 af 195 (der er 1944 resultater) Næste
Tidligere frontfigur i Økologisk Landsforening og dansk milliardær stifter fælles restaurantselskab
Louise Køster og ægtefællen Thomas Køster har solgt Rabarbergaarden til milliardæren Jacob Jelsing. Sammen har de stiftet den ny virksomhed, hvis hovedopgave bliver at udvikle nye økologiske og regenerative landbrug med tilhørende spisesteder i Nordsjælland.
En enkelt ændring i kantinerne fik gæsterne til at vælge flere plantebaserede måltider
En enkel og billig ændring af menuen i virksomhedens kantine kan øge salget af vegetariske retter betydeligt og dermed mindske både miljøbelastningen og kalorieindholdet i de solgte retter, viser en ny undersøgelse.
Danskerne elsker “grimme” grøntsager og frugter
En ny undersøgelse foretaget af Verian for Stop Spild Af Mad dokumenterer en bred folkelig opbakning i kampen mod madspild. Mere end 3 ud af 4 danskere er positive overfor de skæve, ukurante og uperfekte grøntsager og frugter.
Kontrol fandt op mod ni forskellige sprøjtemidler på danske konventionelle jordbær
Konventionelle jordbær indeholder flere forskellige pesticider, viste Fødevarestyrelsens kontrol sidste år. To eksperter advarer om sundhedsrisici og råder til, at man vælger de økologiske bær. Men den økologiske jordbærbranche er i knæ, fordi forbrugerne ikke vil betale merprisen.
Kapitalfond overtager midtjysk andelsmejeri
Them Andelsmejeri er blevet solgt til den danske kapitalfond Erhvervsinvest, som tilfører mejeriet nye kompetencer, der kan bidrage til at øge omsætningen i både ind- og udland.
Regeringens beslutning om at fjerne momsen på frugt og grønt får den ønskede effekt, viser omfattende kundestudie
Hvis den nye regering gennemfører ambitionen om helt at fjerne momsen på frugt og grønt, vil det formentlig sikre en mere planterig kost, viser et nyt kundestudie fra Coop Analyse.
Midsona Danmark kom ud af 2025 med millionunderskud
Danmark har udviklet sig til et dyrt bekendtskab for moderkoncernen Midsona, som for femte år i træk har præsenteret et større millionunderskud for aktiviteterne i datterselskabet Midsona Danmark.
Med ønsket om at skabe en grøn ø har flere spisesteder på Samsø nu fået Det Økologiske Spisemærke
Fire spisesteder på Samsø fik i sidste uge Det Økologiske Spisemærke, og Visit Samsø håber, at det kan blive startskuddet til en større omlægningsbølge på Kattegat-øen, hvor landbruget er domineret af store konventionelle bedrifter.
De sidste turbokyllinger har forladt Nemlig
Tidligere i år offentliggjorde nemlig en målsætning om at udfase hurtigvoksende kyllinger fra sortimentet inden udgangen af 2026. Nu er målsætningen allerede indfriet.
Madens Folkemøde satte ny besøgsrekord
Med flere end 40.000 gæster cementerede folkemødet, at forrige års flytning til Nykøbing Falster var det rigtige valg, og Økologisk Landsforening har allerede sat kryds i kalenderen i 2027.