Mad og marked
Forrige Side 1 af 162 (der er 1612 resultater) Næste
Irmas afløser åbner med verdensnyheder og en gammel kending på hylderne
Alma Madmarked bliver den første dagligvarekæde, som sælger produktserien Noma Projects, mens det næppe overrasker ret mange, at det københavnske madmarked overtager Irmas passion for det økologiske sortiment hos Thise Mejeri.
Thise Mejeri får nu mælk fra antibiotikafrie besætninger
Som det eneste mejeri i landet har Thise Mejeri nu fået certificerede antibiotikafrie besætninger, som allerede leverer omkring en tredjedel af mejeriets mælk. Produktionen har åbnet for nyt eksportmarked i USA.
Topchef i Aarstiderne stopper efter mindre end et år
Adm. direktør i Aarstiderne Heidi Boye fik kun knap et år i spidsen for det økologiske måltidskassefirma.
Æbler, kartofler, mel og vin er blandt de mest pesticidbelastede fødevarer, viser ny DTU-rapport
En gennemgang af pesticidfund i fødevarer over en femårig periode viser, hvilke der er mest pesticidbelastede. Børn er mere udsatte end voksne, men den samlede risiko vurderes ud fra den nuværende viden at være lav. Økologiske fødevarer er de sikreste, hvis man vil undgå pesticidrester.
Haver til Maver får ny frontduo
Den 26. marts 2025 åbner Haver til Maver sit nye hovedkvarter på Frederiksberg og præsenterer samtidig sin nye direktion bestående af direktør Stine Lolk, der kommer fra en stilling som direktør for Madens Folkemøde, og Camilla Roed Otte, der bliver forfremmet fra vicedirektør i Haver til Maver til programdirektør.
Thise Mejeri lander overskud på 30,6 mio. kr.
Efter et år hvor mælkeprisen steg til et historisk højt niveau, endte Salling-mejeriets indtjening pr. kg. standardmælk på 440 øre, og direktør Per Godsk betegner regnskabet som tilfredsstillende.
Siden Irma-kæden lukkede, har Coop øget salget af Irma-varer
Salget af Irma-varer går så godt, at der bliver solgt næsten 20 pct. flere af de 150 Irma-varer, som Coop i dag har på hylderne, end dengang disse varer blev solgt i Irmas egne butikker.
Sofari har plads til flere værtsgårde
Forbrugereventet Sofari efterlyser flere økologiske griseproducenter, som har lyst til at åbne gården for gæster den 18. maj.
Otte ud af Danmarks ti mest bæredygtige brands er økologiske
Ny analyse fra Sustainable Brand Index viser, at de danske forbrugere i høj grad sætter lighedstegn mellem økologi og bæredygtighed.
Dansk frugt og grønt er under voldsomt pres
Ni ud af ti forbrugere mener, det er vigtigt, at vi har alsidig produktion af frugt og grønt i Danmark. Alligevel er kun en fjerdedel af vores grøntsager danske, og udfordringerne hober sig op for de hårdt pressede producenter. Derfor går 31 aktører fra hele værdikæden nu sammen for at få mere dansk frugt og grønt på tallerkenen.