Mad og marked
Forrige Side 1 af 157 (der er 1569 resultater) Næste
Det gik over al forventning, da Aarhus for første gang lagde grund til plantebaseret madmesse
Flere end 3.000 gæster mødte op, da Dansk Vegetarisk Forening afholdt sin plantebaserede fødevaremesse med fokus på økologi, Plant Food Festival, uden for København for første gang.
Aarstidernes nye strategi skal inspirere kunderne til at spise mere grønt hele dagen
Måltidskasse-virksomheden, som netop er blevet overtaget af Dagrofa, lancerer strategien "Lyst til flere grønne måltider," som skal inspirere flere danskere til at tænke i grøn mad hele dagen.
Friland vil erobre rugbrødet med ny pålægsserie
For mange forbrugere lægger stadig konventionelle kødpålægsvarer på rugbrødet. Det vil Friland gerne lave om på. Derfor lancerer Danish Crown-datterselskabet nu en økologisk pålægsserie med rullepølse, skinke, spegepølser og hamburgerryg.
Danske Madskatte er med til at løfte salget af økologiske fødevarer
Massiv markedsføring via mange platforme bidrog i 2024 til et markant løft i Dagrofa-koncernens salg af danske fødevarer.
Ny kampagne tæppebomber forbrugerne med én enkelt opskrift på bælgfrugter
Forbrugerrådet Tænk og en række supermarkedskæder søsætter kampagne, som skal få flere folk til at skifte en del af kødet ud med bælgfrugter.
Mejeriforeningen overtager Økodag fra Økologisk Landsforening
Økodag, hvor folk kan se øko-køerne komme på græs, blev stiftet i 2005 og har siden været arrangeret af Økologisk Landsforening. Fra og med næste år står Mejeriforeningen i spidsen for det. Branchen har været splittet, siden Arla meldte sig ud i protest.
Vestpå måtte Mikkel Berggreen se langt efter økologiske råvarer, så nu dyrker han dem selv - og forærer dem væk
"Hvis jeg vil have virkelig gode råvarer, må jeg selv dyrke dem," siger Mikkel Berggreen, som i sin tid tog hjem midt under studenterkørslen for at hyppe kartofler. Gode råvarer er så vigtige for ham, at han giver dele af sin høst gratis væk, så også familien og venner får glæde af den.
Skuffende salg får Arla til at skære i sortimentet af plantedrikke
Siden Arla i foråret 2024 valgte at droppe økologien i planteserien Jörd, er salget faldet yderligere, og selskabet drosler nu ned for det plantebaserede sortiment, som samlet har været et dyrt bekendtskab.
Pesticidrester kan smages, siger professionel supersmager, som arbejder på ny havredrik
Lisbeth Ankersen er professionel supersmager og har lige nu til opgave at finde den perfekte havre til en ny produktion af havremælk. De små nuancer tæller med, når hun smager på ingredienser - hun kan sågar smage, om der er brugt kemikalier på markerne, fortæller hun.
Godsejer ser spændende perspektiver i partnerskabet med Salling Group
Ditlev von Lüttichau, som ejer Tjele Gods, ser frem til samarbejdet med landets største dagligvarekoncern, som er parat til at markedsføre flere forskellige produkter, der er baseret på råvarer fra det jyske gods.