Mad og marked
Forrige Side 1 af 156 (der er 1551 resultater) Næste
Økologien får en større rolle i Dagrofa-koncernens nye strategi
Danskerne skal opleve, at Dagrofa er bedst på økologi, det lokale og danske kvalitetsvarer, hedder det i koncernens nye vækststrategi ’Gro27’.
Nu kan man både tanke energi og økologi hos Clever
Ladeselskabet Clever udfordrer tankstationernes traditionelle fastfoodsalg med et nyt café-koncept med flere sunde og økologiske varer.
Projektet PlanteVækst skal støtte små producenter af plantebaserede varer
30 små- og mellemstore producenter af plantebaserede produkter vil over de kommende tre år kunne modtage skræddersyede udviklingsforløb mod mere succes på det danske marked.
Nemlig.com kåret som Årets Plantebaserede Supermarked
Gennem de seneste fem år har Dansk Vegetarisk Forening kåret Bilka som Årets Plantebasered Supermarked, men i år må kæden aflevere titlen til online-supermarkedet Nemlig.com.
Madprojekt tredobler økologien i kommunens køkkener uden at hæve budgettet
På bare 10 måneder er det lykkedes Kerteminde Kommunes køkkener at omlægge en stor del af indkøbene til økologi. Pengene til økologien er fundet ved at indføre flere bæredygtige fødevarer og mindske madspildet.
Randers Kommune modtager pris for skarp grøn indkøbspolitik
Øgede krav til bæredygtige indkøb har på et halvt år øget økologiandelen i Randers Kommunes fødevareindkøb fra 51 pct. til 63 pct.
Rammer hylderne næste år: Nye økologiske planteproteiner har samme ernæringskvalitet som kød og mætter mere
Et nyt forskningsprojekt har banet vejen for økologiske plantebaserede fødevarer, som ernæringsmæssigt er på fuld omgangshøjde med animalske produkter. Solsikker fik en hovedrolle i projektet, og nye produkter kommer i supermarkederne i 2025.
Her kan du købe økologiske juletræer - men du skal skynde dig
Efterspørgslen på økologiske juletræer er høj, og flere melder allerede om udsolgt. Man skal være opmærksom på faldgruber, hvis man vil have et økologisk juletræ og undgå at blive snydt.
Forbrugerne vender tilbage og skaber fremgang for Friland A/S
Selv om antallet af slagtninger er faldet det seneste år, har Friland øget omsætningen med 46 mio. kr., og voksende priser har gjort det muligt at skrue op for afregningen til leverandørerne af økologiske grise.
Efter et par trange år har griseproducenterne kurs mod lysere tider
Efterspørgslen efter økologisk grisekød er nu vokset så meget, at der igen er penge i at producere økologiske grise, viser en analyse fra Innovationscenter for Økologisk Landbrug.