Mad og marked
Forrige Side 1 af 165 (der er 1642 resultater) Næste
Friland skal igen på jagt efter en ny direktør
Søren Tinggaard forlader direktørstolen hos Friland for at blive direktør for Danish Crown Ejerservice, men han fortsætter i spidsen for koncernens økologiske division, indtil der er fundet en afløser.
Smørbar eksportsucces og økologi er nøglerne til rekordresultat hos Naturli' Foods
Mens udenlandske konkurrenter har tabt milliarder af kroner på deres plantesatsninger, beviser jyske Naturli’ med et nyt rekordresultat, at det er muligt at gøre plantebaserede fødevarer til en god forretning.
Nyt millionprojekt skal reducere madspild og øge værdien af sidestrømme
Danmarks fødevareindustri genererer årligt 385.000 tons madspild. Nu skal et nyt projekt til 13 mio. kr. hjælpe virksomheder med at udnytte deres sidestrømme fra fødevareproduktionen mere effektivt og dermed nedbringe madspildet.
Spisemærkerne er på vej tilbage på danmarkskortet
Til sommer forventer Fødevarestyrelsen at lancere et nyt danmarkskort over alle landets spisemærkede restauranter.
Økologien åbner nye døre for jysk konferencecenter
Selv om Vingsted Hotel & Konferencecenter har fået Det Økologiske Spisemærke i bronze, er der stadig plads til, at køkkenet kan holde fast i en håndfuld små lokale fødevareproducenter.
Dragsbæk: Nordens olivenolie skal være økologisk
Økologisk rapsolie fra Danmark har mange gode egenskaber, og Dragsbæk-koncernen efterlyser flere producenter, som kan sikre tilgangen af råvarer til nye produktlanceringer.
Nemlig.com sætter økologisk rekord og giver de fysiske kæder baghjul
Mere end hver fjerde vare er nu økologisk hos Nemlig.com. Det er mere end dobbelt så høj økologisk andel som gennemsnittet i dansk detailhandel - og det giver appetit på mere.
Danmark har tidoblet investeringerne i planteproteiner
Danske investeringer i alternative proteiner voksede med over 900 pct. i 2024, og det gør os til de førende i Europa på området. Men skal førerpositionen fastholdes, kræver det, at finansieringen målrettes bedre, og at samarbejdet mellem den akademiske verden, industrien og regeringen øges.
Blåskimmelost fra et nabomejeri var Thises første Rolls Royce i Tyskland
Thise blev nærmest katapulteret ind på det tyske marked efter fusionen med Grindsted Mejeri i 1998.
Tal tysk og tænk stort - sådan vil Thise Mejeri booste eksporten til Tyskland
Næsten halvdelen af den danske økologieksport går til det tyske marked, hvor Lidl og Aldi har gjort økologien til en ny kampplads. Det har ændret de økologiske forbrugeres indkøbsmønster og skabt en øget efterspørgsel på økologiske fødevarer.