Crowdfunding blev ingen genvej til øget vækst for selskab bag økologiske måltidskasser

Simple Feast dropper crowdfunding som middel til at sikre yderligere kapital til selskabets ambitiøse vækstplaner.

16. juli 2021
Læsetid: 2 minutter
Indhold af måltidskasse fra Simple Feast
Simple Feast har store vækstambitioner, og selskabet ærgrer sig over, at det ikke var muligt at rejse ekstra kapital via crowdfunding. Foto: Simple Feast

I foråret søsatte måltidskasseselskabet Simple Feast en større crowdfunding-kampagne. Den skulle få private investorer til at investere i selskabet, men interessen for at sætte penge i det vegetariske madkoncept viste sig at være mindre end forventet.

Mens især mange nyetablerede, økologiske fødevareproducenter de seneste år har haft succes med at skaffe både øget omsætning og kapital via forskellige former for crowdfunding, har det økologiske måltidskasseselskab Simple Feast derfor p.t. opgivet at rejse en større, privat kapital til den fremtidige vækst via crowdfunding.

Simple Feast har slået sig op på at levere måltidskasser med plantebaserede råvarer, som gør det muligt at tilberede et middagsmåltid på 15-20 minutter. Selskabet har ad flere omgange hentet større millionbeløb til sine vækstplaner, som både omfatter aktiviteter i Danmark, Sverige og USA, men det første favntag med crowdfunding blev ingen succes.

"Det er rigtigt, at vi desværre har måtte rulle vores crowdfunding-kampagne tilbage, det er super ærgerligt. Vi ønskede med vores crowdfunding at inkludere vores kunder og loyale støtter, men det har desværre vist sig at være sværere end som så. Vi har i bestyrelsen måtte indse, at nu ikke er det rigtige tidspunkt at fuldføre investeringen fra kunder og støtter igennem det værktøj som en crowdfunding-kampagne er," skriver Simple Feast i en mail til FødevareWatch.