Annonce
Annonce
Siden Irma-kæden lukkede, har Coop øget salget af Irma-varer
Salget af Irma-varer går så godt, at der bliver solgt næsten 20 pct. flere af de 150 Irma-varer, som Coop i dag har på hylderne, end dengang disse varer blev solgt i Irmas egne butikker.

Coop gør klar til at øge udvalget af Irma-produkter med 100 nye varer i løbet af 2025, så selv om Irma-kæden er død, styrker det gamle brand sin position på Coops hylder, hvor det også finder vej til 365discount-kæden Foto: Coop
I kølvandet på lukningen af Irma-kæden valgte Coop at holde fast i Irma-navnet som et private label-brand. I den forbindelse lancerede Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen for et år siden 150 Irma-varer, og siden er salget af disse Irma-varer steget med næsten 20 pct.
Den udvikling glæder Jeff Salter, kategoridirektør i Coop, som nu er klar til at sætte yderligere turbo på salget ved at introducere 100 nye Irma-produkter.
”Jeg er meget tilfreds med, at vi er lykkedes med - ikke bare at holde liv i det ikoniske brand – men faktisk at gøre Irma til en vareserie med national appel og popularitet og ikke mindst med stigende salg til følge. Irma er kendt for innovation, og vi har høje ambitioner om fortsat at udvikle og forfine Irma-varemærket. I 2025 kommer der endnu flere produkter i Irma-serien, selvfølgelig i den høje kvalitet og med det særlige touch, der kendetegner vores Irma-varer,” siger han i en pressemeddelelse.
Irma lander i 365discount
Ifølge Jeff Salter vil Irma-serien dermed vokse til ca. 250 forskellige varer, og Irma-brandet vil brede sig over mange flere varekategorier, end det gør i dag. I den forbindelse kommer Irma-mærket også til at fylde mere i frugt og grøntafdelingen. Dette arbejde er i fuld gang i frugt & grønt-afdelinger i Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen.
For at gøre Irma-serien tilgængelig for endnu flere vil Irma også blive introduceret i 365discounts butikker. I første omgang er der tale om en række sæson- og spotvarer, men fremover vil det også være muligt at finde et fokuseret udvalg af Irma-varer i det faste sortiment, oplyser Coop.
Irma kan også se frem til at få en hovedrolle ved årets udgave af Sol over Gudhjem-konkurrencen på Bornholm, der hylder de bedste nye varer fra landets små fødevareproducenter. I år får klippeøens kokkeevent en ny produktpris i form af 'Irma Prisen', som giver vinderen mulighed for at få sit produkt optaget i Irma-serien og dermed komme ud i Coops butikker.
Flere artikler fra samme sektion
Sofari har plads til flere værtsgårde
Forbrugereventet Sofari efterlyser flere økologiske griseproducenter, som har lyst til at åbne gården for gæster den 18. maj.
Otte ud af Danmarks ti mest bæredygtige brands er økologiske
Ny analyse fra Sustainable Brand Index viser, at de danske forbrugere i høj grad sætter lighedstegn mellem økologi og bæredygtighed.
Dansk frugt og grønt er under voldsomt pres
Ni ud af ti forbrugere mener, det er vigtigt, at vi har alsidig produktion af frugt og grønt i Danmark. Alligevel er kun en fjerdedel af vores grøntsager danske, og udfordringerne hober sig op for de hårdt pressede producenter. Derfor går 31 aktører fra hele værdikæden nu sammen for at få mere dansk frugt og grønt på tallerkenen.