Smørbar fra Naturli’ lander i Storbritanniens største supermarkedskæde

Naturli’-direktør Henrik Lund betegner aftalen med Tesco som en milepæl for det Dragsbæk-ejede selskab, som har været aktive på det engelske marked siden 2018.

22. maj 2024
Læsetid: 2 minutter
Packshot af økologisk smørbar
Naturli' er på vej til at erobre hyldeplads i alle de landsdækkende dagligvarekæder i Storbritannien. Den seneste skalp er Tesco, som kan åbne døren til nye eksportaftaler. Foto: Naturli'

Naturli’ økologiske plantebaserede smørbar er nu at finde i Storbritanniens største supermarkedskæde, Tesco. Det betragter Henrik Lund, direktør for Naturli’, som en blåstempling, der kan være med til at åbne døren til flere eksportmarkeder.

”Det er vi enormt glade for efter et langt, hårdt stykke arbejde. Det er ikke nemt at komme på hylden i Tesco, som jo er markedsleder i Storbritannien, så det er lidt af en milepæl,” fortæller adm. direktør Henrik Lund til FødevareWatch.

Naturli' Smørbar eller 'Spreadable', som den hedder på det engelske marked, var i forvejen i sortimentet hos Sainsbury’s og Waitrose, og ifølge Henrik Lund er det planen at komme på hylden i Asda og Morrison’s. Med andre ord er målsætningen en fuld distribution på det engelske marked.

"Og alt andet lige er det nu blevet nemmere af, at vi har Tesco som kunde. Det er bare et rigtig godt visitkort – ikke bare i England, men i hele Europa,” siger direktøren til mediet.

Henrik Lund mærker også stor engelsk interesse for det nyudviklede produkt Naturli’ konventionel smørbar med syrnet kultur, som han håber bliver en ny sællert i både ind- og udland.