Nyt navn skal give Planteslagterne succes i udlandet
Planteslagterne begyndte i 2023 at levere varer til kunder i både England, Tyskland og Tjekkiet, og med navneskiftet til PerfectSeason håber selskabet på at vinde nye markedsandele i udlandet.

Den danske virksomhed Planteslagterne har skiftet navn til det mere internationalt klingende ’PerfectSeason’. Navneskiftet hænger sammen med selskabets ambition om at øge afsætningen af plantebaserede produkter i udlandet, hvor det nye navn er lidt mere relaterbart og ligger lidt mere mundret hos forbrugerne.
Det oplyser PerfectSeason i en pressemeddelelse, hvor medstifter af den økologiske virksomhed, Henrik Have Christensen, lufter eksportambitionerne.
"Det er i udlandet, at de største muligheder for vækst ligger. Vi ændrer derfor nu navnet, så vi kan stå endnu stærkere hos de udenlandske forbrugere,” siger Henrik Have Christensen.
Virksomheden kunne i 2023 præsentere en samlet vækstrate i ind- og udland på 80 pct., og ifølge Henrik Have Christensen håber PerfectSeason på en lignende vækst i indeværende år, hvor selskabet især ser gode vækstmuligheder i Tyskland og England.
”Vi kan se, at vi har fat i noget af det rigtige i forhold til måden, vi går til de grønne alternativer på. Det har vist sig at være en god strategi i Danmark, hvor vi har kunne vækste trods en nedgang i markedet – og det er den strategi, som vi også vil udbrede i udlandet," siger Henrik Have Christensen.