Annonce

Annonce

Henrik Have Christensen t.v., Emil Andersen og Emil William Götze stiftede Planteslagterne i 2018, og med et nyt navn går de nu efter succes på især det tyske og engelske økologimarked.

Nyt navn skal give Planteslagterne succes i udlandet

Planteslagterne begyndte i 2023 at levere varer til kunder i både England, Tyskland og Tjekkiet, og med navneskiftet til PerfectSeason håber selskabet på at vinde nye markedsandele i udlandet.

Den danske virksomhed Planteslagterne har skiftet navn til det mere internationalt klingende ’PerfectSeason’. Navneskiftet hænger sammen med selskabets ambition om at øge afsætningen af plantebaserede produkter i udlandet, hvor det nye navn er lidt mere relaterbart og ligger lidt mere mundret hos forbrugerne.

Det oplyser PerfectSeason i en pressemeddelelse, hvor medstifter af den økologiske virksomhed, Henrik Have Christensen, lufter eksportambitionerne.

"Det er i udlandet, at de største muligheder for vækst ligger. Vi ændrer derfor nu navnet, så vi kan stå endnu stærkere hos de udenlandske forbrugere,” siger Henrik Have Christensen.

Virksomheden kunne i 2023 præsentere en samlet vækstrate i ind- og udland på 80 pct., og ifølge Henrik Have Christensen håber PerfectSeason på en lignende vækst i indeværende år, hvor selskabet især ser gode vækstmuligheder i Tyskland og England. 

”Vi kan se, at vi har fat i noget af det rigtige i forhold til måden, vi går til de grønne alternativer på. Det har vist sig at være en god strategi i Danmark, hvor vi har kunne vækste trods en nedgang i markedet – og det er den strategi, som vi også vil udbrede i udlandet," siger Henrik Have Christensen.

Flere artikler fra samme sektion

Danmark satte solidt aftryk på BioFach

Nürnberg-messen cementerede i år sin position som den vigtigste indgang til det europæiske økologimarked for de danske producenter.

23-02-2024 5 minutter Eksport

Grøn bank leverer bedste resultat nogensinde

Merkur Andelskasse overgår sine egne forventninger med flere længder og med et overskud på 54,4 mio. kr. leverer banken sit hidtil bedste årsresultat.

23-02-2024 4 minutter finansiering

Lidl forlænger momsfri kampagne til marts

En stor interesse og et markant øget salg får nu Lidl Danmark til at forlænge deres momsfri-kampagne på frisk frugt og grønt, mens Økologisk Landsforening øjner en ny åbning for differentieret moms på økologiske fødevarer.

22-02-2024 4 minutter Detailhandel