Nyt navn skal give Planteslagterne succes i udlandet

Planteslagterne begyndte i 2023 at levere varer til kunder i både England, Tyskland og Tjekkiet, og med navneskiftet til PerfectSeason håber selskabet på at vinde nye markedsandele i udlandet.

16. januar 2024
Læsetid: 2 minutter
Henrik Have Christensen t.v., Emil Andersen og Emil William Götze stiftede Planteslagterne i 2018, og med et nyt navn går de nu efter succes på især det tyske og engelske økologimarked.

Den danske virksomhed Planteslagterne har skiftet navn til det mere internationalt klingende ’PerfectSeason’. Navneskiftet hænger sammen med selskabets ambition om at øge afsætningen af plantebaserede produkter i udlandet, hvor det nye navn er lidt mere relaterbart og ligger lidt mere mundret hos forbrugerne.

Det oplyser PerfectSeason i en pressemeddelelse, hvor medstifter af den økologiske virksomhed, Henrik Have Christensen, lufter eksportambitionerne.

"Det er i udlandet, at de største muligheder for vækst ligger. Vi ændrer derfor nu navnet, så vi kan stå endnu stærkere hos de udenlandske forbrugere,” siger Henrik Have Christensen.

Virksomheden kunne i 2023 præsentere en samlet vækstrate i ind- og udland på 80 pct., og ifølge Henrik Have Christensen håber PerfectSeason på en lignende vækst i indeværende år, hvor selskabet især ser gode vækstmuligheder i Tyskland og England. 

”Vi kan se, at vi har fat i noget af det rigtige i forhold til måden, vi går til de grønne alternativer på. Det har vist sig at være en god strategi i Danmark, hvor vi har kunne vækste trods en nedgang i markedet – og det er den strategi, som vi også vil udbrede i udlandet," siger Henrik Have Christensen.