Annonce
Annonce
Urtekrams svenske ejere sænker forventningerne til de kommende års vækst. Foto: Moment Studio
Urtekram-ejer nedjusterer vækstplaner
Svenske Midsona sænker forventningerne til de kommende års vækst.
Den børsnoterede virksomhed Midsona, som har specialiseret sig i økologiske, plantebaserede og sunde fødevarer, neddrosler forventningerne til den fremtidige vækst.
Det fremgår ifølge FødevareWatch af selskabets nye strategi, der i stedet for en organisk vækst på 15 pct. nedjusterer den gennemsnitlige årlige vækstambition til 3-5 pct. frem til 2027.
Det fremgår af en ny strategiplan, hvor der ifølge mediet bliver mere fokus på lønsomhed i koncernen, som bl.a. står bag Urtekram- og Earth Control-mærkerne Nøgleordene for selskabets produkter er økologi, sundhed, og plantebaseret.
I den nye strategi fokuseres der på at ”styrke koncernens betingelser for lønsom vækst ved at fremme synergier og udvikle sine tilbud”, lyder det i meddelelsen.
”Midsona har taget flere vigtige skridt på sin forandringsrejse i løbet af det seneste år. Nu tager vi det næste skridt, der sætter retningen fremad. Vi præsenterer nye finansielle mål og lancerer samtidig en ny strategi, der har til formål at styrke vores position og vores tilbud baseret på vores stærke varemærker,” siger Peter Åsberg, adm. direktør i Midsona, til FødevareWatch.
Flere artikler fra samme sektion
Rammer hylderne næste år: Nye økologiske planteproteiner er lige så sunde som kød og mætter mere
Et nyt forskningsprojekt har banet vejen for økologiske plantebaserede fødevarer, som ernæringsmæssigt er på fuld omgangshøjde med animalske produkter. Solsikker fik en hovedrolle i projektet, og nye produkter kommer i supermarkederne i 2025.
Her kan du købe økologiske juletræer - men du skal skynde dig
Efterspørgslen på økologiske juletræer er høj, og flere melder allerede om udsolgt. Man skal være opmærksom på faldgruber, hvis man vil have et økologisk juletræ og undgå at blive snydt.
Forbrugerne vender tilbage og skaber fremgang for Friland A/S
Selv om antallet af slagtninger er faldet det seneste år, har Friland øget omsætningen med 46 mio. kr., og voksende priser har gjort det muligt at skrue op for afregningen til leverandørerne af økologiske grise.