Urtekram-ejer nedjusterer vækstplaner
Svenske Midsona sænker forventningerne til de kommende års vækst.

Den børsnoterede virksomhed Midsona, som har specialiseret sig i økologiske, plantebaserede og sunde fødevarer, neddrosler forventningerne til den fremtidige vækst.
Det fremgår ifølge FødevareWatch af selskabets nye strategi, der i stedet for en organisk vækst på 15 pct. nedjusterer den gennemsnitlige årlige vækstambition til 3-5 pct. frem til 2027.
Det fremgår af en ny strategiplan, hvor der ifølge mediet bliver mere fokus på lønsomhed i koncernen, som bl.a. står bag Urtekram- og Earth Control-mærkerne Nøgleordene for selskabets produkter er økologi, sundhed, og plantebaseret.
I den nye strategi fokuseres der på at ”styrke koncernens betingelser for lønsom vækst ved at fremme synergier og udvikle sine tilbud”, lyder det i meddelelsen.
”Midsona har taget flere vigtige skridt på sin forandringsrejse i løbet af det seneste år. Nu tager vi det næste skridt, der sætter retningen fremad. Vi præsenterer nye finansielle mål og lancerer samtidig en ny strategi, der har til formål at styrke vores position og vores tilbud baseret på vores stærke varemærker,” siger Peter Åsberg, adm. direktør i Midsona, til FødevareWatch.