Drengene fra Nørrebrew går til øllet
Efter en del år som producent af ikke-alkoholiske drikkevarer har de fire venner bag Nørrebrew brugt 'coronapausen' til at udvikle firmaets første økologiske øl.

Da coronakrisen i foråret førte til, at alle barer, caféer og restauranter blev lukket, fik de fire venner, som sammen har etableret Nørrebrew, tid til at grave en gammel ide frem fra skuffen. De ville lave deres egen øl.
"Vi sælger alle vores produkter til caféer, restauranter og spillesteder, og vi plejer normalt at bruge det meste af vores tid på drift og salg, men under coronakrisen fik vi pludselig tid til at realisere en gammel plan om at brygge en øl," siger adm. direktør Sune Blom fra Nørrebrew, som især i det københavnske restaurationsliv er kendt for sin økologiske produktion af energidrikke, iste og sodavand.

Da Nørrebrew ikke råder over egne produktionsfaciliteter, bliver alle produkterne produceret som lønproduktion, og den nye øl bliver brygget og tappet hos Skanderborg Bryghus, der har specialiseret sig i at producere øl for såkaldte nomadebryggerier som Nørrebrew.
"Blågårds er vores bud på en forfriskende let pilsner, som er inspireret af de sydamerikanske lagertraditioner," siger Sune Blom, som ikke vil afvise, at der kommer flere øl fra Nørrebro-virksomheden i fremtiden.
"Vi har fået god feedback på vores første øl, og vi planlægger allerede at lave vores andet batch inden jul, og vi kunne godt tænke os at lave andre typer øl. Men det skal være en øl, der gør en forskel, hvis vi skal lave den," siger direktøren.
Den nye øl er både tappet i flasker (33 cl) og på fustager til fadølsanlæg.