Annonce
Annonce

Det er Naturmælk, som producerer Lidls økologiske Engvang-mælkeserie, som fra uge 24 kan bryste sig af det højeste niveau for dyrevelfærd under statens dyrevelfærdsmærke. Foto: Lidl
Lidl løfter dyrevelfærden bag kædens økologiske mælkeserie
Som den første dagligvarekæde i Danmark får Lidls egen økologisk mælkeserie tre hjerter.
Lidl tager endnu et skridt mod bedre dyrevelfærd, når hele kædens serie af økologisk basismælk i eget mærke senest fra uge 24 får den højeste dyrevelfærdsmærkning: tre hjerter.
Det drejer sig om de fire økologiske Engvang-varianter: skummet-, mini-, let- og sødmælk, der alle bliver produceret af Lidls mangeårige mælkeleverandør, Naturmælk.
Dermed sætter dagligvarekæden sig i førersædet for tre-hjertet mælk i Danmark, da al Lidls økologiske basismælk i eget mærke nu er på tre hjerter – som den første dagligvarekæde i Danmark, skriver discountkæden i en pressemeddelelse.
Dyrevelfærdsmærket består af tre niveauer: et, to og tre hjerter, og Lidls Engvang-serie havde i forvejen to hjerter. Forskellen mellem niveau to, som økologien som udgangspunkt lever op til, og tre er øget arealkrav og skærpede krav til mælkefodring af kalvene.
”Det er første gang, en dagligvarekæde udelukkende har mælk med tre hjerter i eget mærke i basissortiment, og vi er glade for at gå forrest for dyrevelfærden igen, ligesom vi har gjort flere gange tidligere. Dette er endnu et skridt i vores samlede indsats og konstante fokus på bedre dyrevelfærd. Samtidig støtter det op om vores generelle mål om at udbygge vores økologiske sortiment. Vores kunder viser med deres indkøb, at de går op i både dyrevelfærd og økologi, og det er en spændende udvikling, som vi konstant arbejder på at støtte op om,” siger indkøbsdirektør i Lidl, Rasmus Pape.
Hos sønderjyske Naturmælk glæder direktør Leif Friis Jørgensen sig over, at være med til at løfte dyrevelfærden:
”Vi er rigtig glade for samarbejdet med Lidl, som virkelig viser, hvor gode produkter, man kan opnå, når både producent, detailhandel og forbrugere har samme ønske, nemlig øget dyrevelfærd og høj kvalitet," siger Leif Friis Jørgensen.
Flere artikler fra samme sektion
De danske udstillere tog trætte men tilfredse hjem efter fire dage på Biofach
Når BioFach-messen lukker fredag, er det en flok tilfredse danske udstillere, som drager hjem fra Nürnberg med nye interessante kontakter og en styrket tro på, at det lysner på de økologiske eksportmarkeder.
BioFach ser stort uudnyttet potentiale for at øge økologisalget til professionelle køkkener
Med en stor foodservicestand forsøger de tyske messearrangører at styrke netværket mellem de aktører, som skal sikre, at flere økologiske råvarer finder vej til de professionelle køkkener i Europa.
Better Stands giver guldmedalje til den danske fællesstand på Biofach
Recycling og genbrug er en del af økologiens dna, og derfor er anerkendesen fra Better Stand et stærkt statement at sende til gæsterne på BioFach-messen, mener de danske arrangører.