Annonce

Annonce

Lidls økologiske Engvang-mælkeserie fra Naturmælk

Det er Naturmælk, som producerer Lidls økologiske Engvang-mælkeserie, som fra uge 24 kan bryste sig af det højeste niveau for dyrevelfærd under statens dyrevelfærdsmærke. Foto: Lidl

Lidl løfter dyrevelfærden bag kædens økologiske mælkeserie

Som den første dagligvarekæde i Danmark får Lidls egen økologisk mælkeserie tre hjerter.

Lidl tager endnu et skridt mod bedre dyrevelfærd, når hele kædens serie af økologisk basismælk i eget mærke senest fra uge 24 får den højeste dyrevelfærdsmærkning: tre hjerter.

Det drejer sig om de fire økologiske Engvang-varianter: skummet-, mini-, let- og sødmælk, der alle bliver produceret af Lidls mangeårige mælkeleverandør, Naturmælk.

Dermed sætter dagligvarekæden sig i førersædet for tre-hjertet mælk i Danmark, da al Lidls økologiske basismælk i eget mærke nu er på tre hjerter – som den første dagligvarekæde i Danmark, skriver discountkæden i en pressemeddelelse.

Dyrevelfærdsmærket består af tre niveauer: et, to og tre hjerter, og Lidls Engvang-serie havde i forvejen to hjerter. Forskellen mellem niveau to, som økologien som udgangspunkt lever op til, og tre er øget arealkrav og skærpede krav til mælkefodring af kalvene.

”Det er første gang, en dagligvarekæde udelukkende har mælk med tre hjerter i eget mærke i basissortiment, og vi er glade for at gå forrest for dyrevelfærden igen, ligesom vi har gjort flere gange tidligere. Dette er endnu et skridt i vores samlede indsats og konstante fokus på bedre dyrevelfærd. Samtidig støtter det op om vores generelle mål om at udbygge vores økologiske sortiment. Vores kunder viser med deres indkøb, at de går op i både dyrevelfærd og økologi, og det er en spændende udvikling, som vi konstant arbejder på at støtte op om,” siger indkøbsdirektør i Lidl, Rasmus Pape.

Hos sønderjyske Naturmælk glæder direktør Leif Friis Jørgensen sig over, at være med til at løfte dyrevelfærden:

”Vi er rigtig glade for samarbejdet med Lidl, som virkelig viser, hvor gode produkter, man kan opnå, når både producent, detailhandel og forbrugere har samme ønske, nemlig øget dyrevelfærd og høj kvalitet," siger Leif Friis Jørgensen.

Flere artikler fra samme sektion

Sæsonen er skudt i gang: Nu breder dansk øko-grønt sig på butikshylderne

Nu ligger der for første gang i år økologiske danske radisser, spinat og pak choi i butikkerne. Hos de danske økologiske grøntsagsproducenter er sæsonen netop skudt i gang.

02-05-2024 4 minutter Forbrug,   Grøntsager

Økologisk Landsforening uddeler atter gratis blomsterfrø landet over

Den 5. maj kan man hente en gratis pose blomsterfrø i Føtex og Bilka landet over. Økologisk Landsforening uddeler i alt 38.000 poser for at give bierne mere mad og sætte fokus på de truede arter.

30-04-2024 5 minutter Biodiversitet

Nyt ejerskab skal stoppe slingrekurs, så Coop kan fokusere mere på kerneværdierne

Efter præsentationen af endnu et katastroferegnskab og med energiselskabet OK som ny medejer, har Coop lagt sig fast på en ny kædestruktur, som skal være med til at gøre Danmarks største salgskanal for økologiske fødevarer til en god forretning.

30-04-2024 6 minutter Detailhandel