Annonce
Annonce
Stifterne af Fresh.Land Mathilde Jakobsen og Filipe Leal håber, at bæredygtighedsprisen ved SDG Tech Awards vil bidrage til at øge kendskabet til modellen bag Fresh.Land, som har store internationale ambitioner. Foto: Fresh.Land
Fresh.Land får bæredygtighedspris
I forbindelse med den danske udgave af 'Green Impact Week' som slutter fredag, har Fresh.Land fået bæredygtighedsprisen i kategorien 'Fødevarer og Landbrug'.
"Det er et kæmpe skulderklap og en bred anerkendelse af det arbejde, vi laver," sagde Mathilde Jakobsen, direktør for Fresh.Land, da det i aftes stod klart, at den digitale platform for salg af økologisk frugt og grønt i konkurrence med en håndfuld andre danske virksomheder blev kåret som vinder af bæredygtighedsprisen i kategorien 'Fødevarer og Landbrug'.
Det skete som kulminationen på Green Impact Week, hvor organisationen Sustainary i aftes afviklede den danske udgave af awardshowet SDG Tech Awards på KPH Volume i København.
Tæt på 300 danske virksomheder har været med i opløbet om priserne i otte forskellige kategorier, og de øvrige nominerede i kategorien Fødevarer og Landbrug var Grim, Faunaphotonics, Plantier IVS og Aliga Aps.
Mathilde Jakobsen glæder sig over prisen, der tildeles virksomheder i fødevareindustrien, som sikrer en mere effektiv brug af ressourcerne.
"Det er en stor ære at modtage bæredygtighedsprisen. Fødevarer og landbrug står tilsammen for 30 pct. af emissionerne på globalt plan. Ved at forkorte rejsen fra gård til gaffel kan vi reducere udledningen væsentligt. Dette er, hvad vi gør hos Fresh.Land. Vores digital platform forbinder landmænd og forbrugere direkte," sagde Mathilde Jakobsen, som håber at prisen kan give selskabet endnu et skub i retning mod målet om at skalere selskabets model til at forbinde millioner af landmænd og forbrugere i EU.
Flere artikler fra samme sektion
De økologiske chokolader ligger i toppen af ny Tænk-test
Fem af de seks bedste chokolader er økologiske i Forbrugerrådets Tænks nye test af mørk chokolade.
Økologi styrker dit grønne regnskab
I en ny analyse fra rådgivnings- og revisionsvirksomheden BDO konkluderes det, at økologi kan bidrage i enten ”høj grad” eller ”delvist” med værdiskabelse i ESG-rapporteringen inden for 7 af 10 områder.
Dansk krydderifabrik henter hovedparten af omsætningen i udlandet
Den sjællandske krydderifabrik Mill & Mortar sætter smag på maden i de private husholdninger i mere end en snes lande. Næste destination i messekalenderen hedder Nürnberg og BioFach-messen 2025.