Dansk madspildsapp ligger højt på den globale hitliste
Med 21 mio. downloads i 2021 er den danske madspildsapp Too Good To Go på top- 10 over verdens mest downloadede apps i kategorien “mad og drikke”.

Forbrugere i 17 lande er med til at nedbringe madspildet, når de bruger Too Good To Go-app'en til at købe fødevarer, som ellers risikerer at ende som affald. Foto: To Good To Go
Det er ikke kun danskerne, som interesserer sig for at nedbringe madspildet. På Apptopias liste over verdens mest downloadede mad og drikke-apps indtager den danske madspildsapp Too Good To Go 10. pladsen med 21 mio. downloads i 2021.
Det viser en ny opgørelse lavet af analysevirksomheden Apptopia, der udarbejder lister over de mest downloadede apps fra App Store og Google Play på tværs af flere kategorier.
Too Good To Go, appen forbinder forbrugere med restauranter, butikker og producenter, der har mad i overskud, og den store popularitet, som Too Good To Go oplever, skyldes ikke mindst massiv fremgang i en række amerikanske byer som New York, Washington D.C., Los Angeles, San Francisco, Philadelphia, Chicago og Boston, oplyser Too Good To Go.
På listen er Too Good To Go kommet i godt selskab med fødevaregiganter som McDonald’s, der har indtaget førstepladsen, og Starbucks, der er på fjerdepladsen.
Too Good To Go blev lanceret i januar 2016. App’en er nu aktiv i 17 lande, hvor den har over 49 mio. brugere.
Flere artikler fra samme sektion
Ny aftale åbner stort asiatisk marked for økologiske fødevarer
Ny aftale mellem EU og Japan gør det nemmere at eksportere økologiske drikkevarer, mejeri- og kødprodukter til Japan.
Trumps toldhammer rammer næppe den økologiske eksport særlig hårdt
Mens udsigten til en global handelskrig mellem USA og resten af verden får aktiekurserne til at falde, er humøret stadig intakt hos de danske eksportører af økologi til USA.
Dyrevenner tropper op med kaffe på OK's hovedkvarter for at få turbokyllingen ud af Coop
Coop har længe vaklet med at udfase turbokyllingen fra sit sortiment, og Anima har derfor sat sig med informationsmateriale og kaffe foran OK's hovedkontor for at komme i dialog med koncernens direktør, som også er næstformand i Coop Danmarks bestyrelse.