Annonce

Annonce

Dagrofas køb af Aarstiderne A/S er godkendt

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har i dag godkendt Dagrofas køb af Aarstiderne, og dermed kan den nye ejer for alvor begynde at planlægge, hvordan den økologiske måltidsklasse pionér skal samarbejde med resten af koncernen.

10. december 2024
Læsetid: 2 minutter
Bælgfrugtbod i Meny

Dagrofa-kæden Meny har i år indført salg af økologiske bælgfrugter i løs vægt, og med Aarstiderne som et nyt medlem af Dagrofa-familien, kan der være udsigt til en yderligere offensiv på den plantebaserede front. Foto: Meny

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens beslutning om at godkende købet af Aarstiderne glæder koncernchef i Dagrofa, Tomas Pietrangeli.

"Jeg er meget glad for, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen så hurtigt har godkendt vores køb af Aarstiderne. Vi vil nu tage hul på et spændende samarbejde og udforske de mange muligheder, det ligger foran os. Aarstiderne er en pioner inden for økologi, lokale kvalitetsprodukter og nemme måltidsløsninger. Med deres stærke brand og kompetencer ser jeg frem til at byde Aarstiderne velkommen i Dagrofa-familien og indfri vores fælles ambitioner,” siger han.

Tomas Pietrangeli vurderer, at samarbejdet med Aarstiderne er et vigtigt skridt i retning af at realisere Dagrofas strategi om at bringe kvalitet og nemme måltidsløsninger ud til endnu flere danskere.

”Aarstidernes erfaring inden for højkvalitetsprodukter og direkte forbrugerrelationer giver os en unik mulighed for at forstærke vores innovationskraft, øge vores digitale tilstedeværelse og udvikle nye madkoncepter, der supplerer vores eksisterende sortiment i detail og foodservice. Sammen kan vi tilbyde danskerne endnu flere inspirerende madoplevelser – hvad enten det er hjemme, ude eller online - og jeg ser frem til at tage fat på det spændende arbejde og byde Aarstidernes medarbejdere velkommen i Dagrofa,” siger koncerndirektøren.

Dagrofa-koncernens næste strategiperiode ”Gro’27 – vækst på vores måde”, begynder den 1. januar 2025, og ifølge Tomas Pietrangeli  bliver samarbejdet med Aarstiderne en vigtig del af strategien.

Flere artikler fra samme sektion

Vild start for Madmarked: Det overgår vores vildeste fantasier

Over 10.000 glade kunder lagde vejen forbi Alma på Sylows Allé i løbet af butikkens første fire åbningsdage.

01-04-2025 2 minutter Dagligvarehandel

Irmas afløser åbner med verdensnyheder og en gammel kending på hylderne

Alma Madmarked bliver den første dagligvarekæde, som sælger produktserien Noma Projects, mens det næppe overrasker ret mange, at det københavnske madmarked overtager Irmas passion for det økologiske sortiment hos Thise Mejeri.

26-03-2025 3 minutter Dagligvarehandel

Thise Mejeri får nu mælk fra antibiotikafrie besætninger

Som det eneste mejeri i landet har Thise Mejeri nu fået certificerede antibiotikafrie besætninger, som allerede leverer omkring en tredjedel af mejeriets mælk. Produktionen har åbnet for nyt eksportmarked i USA.

21-03-2025 7 minutter Antibiotika,   Kvæg,   Dyrevelfærd