Annonce
Annonce
Koncernchef for Dagrofa, Tomas Pietrangeli, er klar til at investere 1,3 mia. kr. i en ny tre-årig strategi, hvor Aarstiderne er tiltrængt en central rolle, som koncernens nye økologiske flagskib. PR-foto: Dagrofa
Økologien får en større rolle i Dagrofa-koncernens nye strategi
Danskerne skal opleve, at Dagrofa er bedst på økologi, det lokale og danske kvalitetsvarer, hedder det i koncernens nye vækststrategi ’Gro27’.
Dagrofa introducerer en ny treårig vækststrategi ”Gro’27 – vækst på vores måde.” Strategien skal gøre virksomheden mere offensiv og skabe vækst gennem en række målrettede investeringer og optimeringer og økologien er tiltænkt en vigtig rolle i den nye strategi.
Det samme er opkøbet af Aarstiderne, som fortsat afventer godkendelse hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Derfor kan Tomas Pietrangeli, koncernchef i Dagrofa endnu ikke løfte sløret for, hvordan kunderne vil møde Aarstiderne ude i butikkerne.
Vi vil opfattes som de bedste i Danmark inden for blandt andet økologi, frugt og grønt, det lokale og danske kvalitetsvarer.
— Tomas Pietrangeli, koncernchef for Dagrofa.
”For at gro frem mod 2027 skal vi bruge noget næring i form af flere investeringer. Derfor skruer vi op i forhold til forrige strategiperiode. Vi vil vinde kampen om de nemme måltidsløsninger, blandt andet ved at udnytte vores styrke og kompetencer i både detail og foodservice. Vi vil vinde vigtige kategoripositioner i detail. Det vil sige, at vi vil opfattes som de bedste i Danmark inden for blandt andet økologi, frugt og grønt, det lokale og danske kvalitetsvarer. Det har vi også sat en fed streg under med købet af Aarstiderne. Det skal blandt andet bidrage til, at Meny fremover anses som det stærkeste brand blandt landets dagligvarekæder. Vi skal være endnu mere modige og gå imod strømmen og turde træffe selvstændige, hurtige beslutninger,” siger Tomas Pietrangeli i en pressemeddelelse om den nye strategi.
Aarstiderne bliver en vigtig løftestang
Også foodservice-segmentet skal udbygges. Dagrofa vil opjustere sine aktiviteter og har en målsætning om, at skaffe mindst 2.000 nye professionelle kunder.
Dagrofas opkøb af Aarstiderne er derfor et vigtigt element i Gro ’27, da selskabet skal fungere som løftestang for både detail og foodservice og for koncernens ambitioner om at være de i bedste i Danmark på lokale varer, økologi og højkvalitetsråvarer – specielt på frugt og grønt, oplyser Dagrofa-koncernen.
”Gro’27 – vækst på vores måde” træder i kraft 2025 og løber til udgangen af 2027.
Flere artikler fra samme sektion
Aarstidernes økologiske produkter flytter fra måltidskasserne til butikshylderne i Meny
Overtagelsen af Aarstiderne betyder, at Dagrofa-koncernen kan styrke det økologiske sortiment i flagskibskæden Meny.
EU-projekt viser, at det er muligt at øge økologisalget markant via nudging
Et finsk forsøg med nudging fik salget af økologiske gulerødder til at vokse med 253 pct. blot ved at give dem en bedre placering i butikken og skilte med de mange fordele ved økologiske fødevarer.
Det gik over al forventning, da Aarhus for første gang lagde grund til plantebaseret madmesse
Flere end 3.000 gæster mødte op, da Dansk Vegetarisk Forening afholdt sin plantebaserede fødevaremesse med fokus på økologi, Plant Food Festival, uden for København for første gang.