Annonce

Annonce

Økologien får en større rolle i Dagrofa-koncernens nye strategi

Danskerne skal opleve, at Dagrofa er bedst på økologi, det lokale og danske kvalitetsvarer, hedder det i koncernens nye vækststrategi ’Gro27’.

05. december 2024
Læsetid: 2 minutter
Tomas Pietrangeli i butik

Koncernchef for Dagrofa, Tomas Pietrangeli, er klar til at investere 1,3 mia. kr. i en ny tre-årig strategi, hvor Aarstiderne er tiltrængt en central rolle, som koncernens nye økologiske flagskib. PR-foto: Dagrofa

Dagrofa introducerer en ny treårig vækststrategi ”Gro’27 – vækst på vores måde.” Strategien skal gøre virksomheden mere offensiv og skabe vækst gennem en række målrettede investeringer og optimeringer og økologien er tiltænkt en vigtig rolle i den nye strategi.

Det samme er opkøbet af Aarstiderne, som fortsat afventer godkendelse hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Derfor kan Tomas Pietrangeli, koncernchef i Dagrofa endnu ikke løfte sløret for, hvordan kunderne vil møde Aarstiderne ude i butikkerne. 

Vi vil opfattes som de bedste i Danmark inden for blandt andet økologi, frugt og grønt, det lokale og danske kvalitetsvarer.

— Tomas Pietrangeli, koncernchef for Dagrofa.

”For at gro frem mod 2027 skal vi bruge noget næring i form af flere investeringer. Derfor skruer vi op i forhold til forrige strategiperiode. Vi vil vinde kampen om de nemme måltidsløsninger, blandt andet ved at udnytte vores styrke og kompetencer i både detail og foodservice. Vi vil vinde vigtige kategoripositioner i detail. Det vil sige, at vi vil opfattes som de bedste i Danmark inden for blandt andet økologi, frugt og grønt, det lokale og danske kvalitetsvarer. Det har vi også sat en fed streg under med købet af Aarstiderne. Det skal blandt andet bidrage til, at Meny fremover anses som det stærkeste brand blandt landets dagligvarekæder. Vi skal være endnu mere modige og gå imod strømmen og turde træffe selvstændige, hurtige beslutninger,” siger Tomas Pietrangeli i en pressemeddelelse om den nye strategi.

Aarstiderne bliver en vigtig løftestang

Også foodservice-segmentet skal udbygges. Dagrofa vil opjustere sine aktiviteter og har en målsætning om, at skaffe mindst 2.000 nye professionelle kunder.

Dagrofas opkøb af Aarstiderne er derfor et vigtigt element i Gro ’27, da selskabet skal fungere som løftestang for både detail og foodservice og for koncernens ambitioner om at være de i bedste i Danmark på lokale varer, økologi og højkvalitetsråvarer – specielt på frugt og grønt, oplyser Dagrofa-koncernen.

”Gro’27 – vækst på vores måde” træder i kraft 2025 og løber til udgangen af 2027. 

Flere artikler fra samme sektion

Vild start for Madmarked: Det overgår vores vildeste fantasier

Over 10.000 glade kunder lagde vejen forbi Alma på Sylows Allé i løbet af butikkens første fire åbningsdage.

01-04-2025 2 minutter Dagligvarehandel

Irmas afløser åbner med verdensnyheder og en gammel kending på hylderne

Alma Madmarked bliver den første dagligvarekæde, som sælger produktserien Noma Projects, mens det næppe overrasker ret mange, at det københavnske madmarked overtager Irmas passion for det økologiske sortiment hos Thise Mejeri.

26-03-2025 3 minutter Dagligvarehandel

Thise Mejeri får nu mælk fra antibiotikafrie besætninger

Som det eneste mejeri i landet har Thise Mejeri nu fået certificerede antibiotikafrie besætninger, som allerede leverer omkring en tredjedel af mejeriets mælk. Produktionen har åbnet for nyt eksportmarked i USA.

21-03-2025 7 minutter Antibiotika,   Kvæg,   Dyrevelfærd