Økologisk bagerikæde leverer stærkt regnskab
Emmerys kom ud af 2024 med det bedste driftsresultat i kædens historie og sætter samtidig investeringsrekord i både butikker og digital infrastruktur, oplyser kæden.

Der er sat dej over til masser af økologiske surdejsbrød og kager i de kommende år hos Emmerys-kæden, som trods store investeringer i 2024 for fjerde år i træk har leveret et regnskab med millionoverskud.
Kort om kæden
-
Med 30 butikker i København og 5 i Aarhus samt over 400 ansatte er Emmerys i dag Danmarks største økologiske bagerikæde med i alt [35 butikker](Åbningstider og info om din nærmeste emmerys - organic bakery & coffeeemmerys – organic bakery & coffee).
-
Sortimentet spænder fra surdejsbrød og søde kager til sandwiches og specialkaffe.
Emmerys fik et resultat på 2,95 mio. kr. i 2024 mod 6,2 mio. kr. året før. De seneste års overskud viser ifølge CEO Shahriar Bakhshpour, at kæden har skabt en sund balance mellem vækstambitioner og økonomisk bæredygtighed.
”Vi er stolte over, at vi kan levere det bedste driftsresultat nogensinde – og det ovenikøbet i en tid med store investeringer,” siger direktøren i en pressemeddelelse.
Investeringer i mursten og mikrochips
Med samlede investeringer på 23,7 mio. kr. blev 2024 det år, hvor Emmerys har investeret hidtil mest i virksomheden. Pengene gik bl.a. til opgradering af butiksnettet og udvikling af digitale løsninger, som skal bane vej for lanceringen af en ny Emmerys-app og click & collect.
Kæden åbnede desuden to nye butikker i 2024, mens to eksisterende butikker blev gennemrenoveret efter kædens nye designkoncept. Den nye indretning, hvor bagerhåndværket kommer mere i centrum, har ifølge Shahriar Bakhshpour skabt en bedre kundeoplevelse. Det har øget kundetilstrømningen, hvilket har bidraget til at løfte bruttoomsætningen med 8,7 mio. kr. til 102 mio. kr. Den positive udvikling viser ifølge direktøren, at bagerikædens strategi med at kombinere kvalitetsprodukter, godt håndværk og nærværende service virker.
Klar kurs mod fremtiden
”Vi har skabt et robust fundament, hvor vi både kan udvikle nye butikker og forbedre vores digitale tilstedeværelse uden at gå på kompromis med økonomien,” siger Shahriar Bakhshpour.
”Det er et bevis på, at vi kan bygge fremtidens økologiske bageri på et solidt, økonomisk fundament.”
Målet for 2025 er at åbne yderligere tre butikker, og at halvdelen af kædens 35 butikker ved årets udgang skal være opgraderet til den nye identitet.