Annonce

Annonce

Økologisk bagerikæde investerer overskud i nye butikker

Tre år med millionoverskud styrker Emmerys tro på fremtiden, og kæden er klar til at åbne nye butikker.

01. juli 2024
Læsetid: 2 minutter
Shahriar Bakhshpour foran Emmerys-bageri

Efter tre år med et samlet overskud på 24 mio. kr. varsler Emmerys-direktør Shahriar Bakhshpour nye bageri-åbninger PR-foto: Emmerys

En stabil og vedvarende fremgang har bidt sig fast hos den økologiske bagerikæde Emmerys, og med millionoverskud for tredje år i træk har kæden skabt et økonomisk fundament, som gør det muligt at investere i nye butikker og fortsætte en igangværende, gennemgribende renovering af de eksisterende 34 butikker, hvoraf hovedparten ligger i København.

”Det er vigtigt og glædeligt, at vi igen i år kan forbedre vores bruttofortjeneste og driftsresultat til det bedste nogensinde,” siger kædens CEO Shahriar Bakhshpour med afsæt et netop offentliggjort regnskab.

Det viser et resultat på 6,2 mio. kr. i 2023 mod 8,9 mio. kr. året før, og Shahriar Bakhshpour, som tiltrådte som direktør i 2018, kan efter de to første år med røde tal i regnskaberne glæde sig over en positiv udvikling. Den har samlet over de tre seneste år givet selskabet et overskud på 24 mio. kr., der nu gør det muligt at investere i kæden.

”I 2023 åbnede vi en ny butik og renoverede fire eksisterende. I de første fem måneder af 2024 har vi allerede åbnet to nye butikker på markante adresser – Rantzausgade og Valby Langgade – og renoveret to af vores butikker. Og vi har en pipeline af projekter med flere renoveringer og nye butikker, der effektueres senere i år,” siger Shahriar Bakhshpour i en pressemeddelelse.

Butiksindretningen afspejler kædens nye identitet, hvor det økologiske bagerhåndværk og kvalitetsprodukter ifølge direktøren synliggøres for gæsterne på en mere imødekommende måde.

”Vi kan se, at det giver en øget frekventering blandt vores gæster. Der er simpelthen flere der kommer igen, og de fortsætter med at komme igen. Det har betydning både for vores bundlinje, men også for vores tro på fremtiden,” siger Shahriar Bakhshpour.

Flere artikler fra samme sektion

Spisemærkerne er på vej tilbage på danmarkskortet

Til sommer forventer Fødevarestyrelsen at lancere et nyt danmarkskort over alle landets spisemærkede restauranter.

09-05-2025 2 minutter Det Økologiske Spisemærke,   Foodservice

Økologien åbner nye døre for jysk konferencecenter

Selv om Vingsted Hotel & Konferencecenter har fået Det Økologiske Spisemærke i bronze, er der stadig plads til, at køkkenet kan holde fast i en håndfuld små lokale fødevareproducenter.

09-05-2025 4 minutter Det Økologiske Spisemærke,   Foodservice

Dragsbæk: Nordens olivenolie skal være økologisk

Økologisk rapsolie fra Danmark har mange gode egenskaber, og Dragsbæk-koncernen efterlyser flere producenter, som kan sikre tilgangen af råvarer til nye produktlanceringer.

08-05-2025 4 minutter Plantebaserede fødevarer