Annonce

Annonce

Billedet er stammer fra sidste års smagsprøvning og votering ved kåringen af produktprisen Økologisk Guld, og har du et innovativt produkt, som henvender sig til foodservicebrancen kan du stadig nå at tilmelde det Økolgisk Guld 2019.

Skal dit produkt løbe med Økologisk Guld Foodservice 2019?

Foodserviceafdelingen i Økologisk Landsforening efterlyser nye, innovative produkter, som er målrettet det voksende marked for økologisk foodservice.

Økologisk Landsforening har tidligere afholdt konkurrencen om Økologisk Guld med stor succes, og foreningen er nu klar til igen at sætte scenen for alle de nye, spændende produkter, der er lanceret på foodservicemarkedet.

Konkurrencen henvender sig til alt lige fra økologen, der har udviklet et spændende produkt af egne råvarer, til landets største forarbejdningsvirksomheder.

Rikke Grønning, chefkonsulent i foodserviceafdelingen i Økologisk Landsforening, oplyser, at reglerne for at deltage er enkle. For at dyste med om Økologisk Guld skal dit produkt være økologicertificeret, og det skal være introduceret på det danske marked efter den seneste kåring af Økologisk Guld ved Foodexpo i marts 2018.

"Det er en unik mulighed for at få bedømt sit produkt af et professionelt dommerteam og skabe opmærksomhed omkring det," pointerer Rikke Grønning.

Produktet skal desuden bidrage til at opfylde et eller flere af FN’s 17 Verdensmål, og det skal være tilgængeligt, når konkurrencen afholdes.

"I år lægger dommerpanelet ekstra vægt på, at der er tænkt bæredygtighed ind i produktet," siger hun.

Bedømmelsen og kåringen af vinderprodukterne sker i forbindelse med topmødet 'Fra Jord til Ord til Bord' LINK, som afvikles på Lundgaard Gods den 24. oktober.

Sidste frist for tilmelding af produkter til Økologisk Guld Foodservice 2019 er 20. september.

Du kan tilmelde dit produkt inden for foodservice i følgende kategorier:

  • Mejeri (inkl. ost, æg og is)

  • Drikkevarer

  • Kolonial

  • Kød og pålæg

Du kan max tilmelde fem produkter.

Det professionelle dommerpanel bedømmer efter følgende kriterier:

  • Innovationsgrad

  • Værdi for pengene

  • Smag

  • Produkthistorie

Flere artikler fra samme sektion

Godsejer ser spændende perspektiver i partnerskabet med Salling Group

Ditlev von Lüttichau, som ejer Tjele Gods, ser frem til samarbejdet med landets største dagligvarekoncern, som er parat til at markedsføre flere forskellige produkter, der er baseret på råvarer fra det jyske gods.

03-01-2025 3 minutter

Nordjysk sommerland vil have øko-fritter i gryden, men det har været svært at finde nok

Fårup Sommerlands seks sæsonåbne spisesteder har nu Det Økologiske Spisemærke, men det har været en udfordring at få nok økologiske pommes frites. I 2025-sæsonen tager parken næste skridt og udfordrer markedet for is.

28-12-2024 10 minutter Det Økologiske Spisemærke,   Kartofler

Kokke i offensiv for økologiske bælgfrugter

For tredje år i træk har en gruppe kokke bidraget til den grønne omlægning ved at udvikle nye retter med klimavenlige bælgfrugter som en vigtig ingrediens.

19-12-2024 6 minutter Bælgfrugter,   Foodservice