Annonce

Annonce

Arkivbillede fra Aarstidernes pakkehal

Aarstidernes omsætning faldt i 2019 i forhold til året før, men forventningerne for 2020 er optimistiske. Arkivfoto

Aarstiderne må trimme forretningen efter fald i salget

For første gang siden 2012 oplever Aarstiderne faldende omsætning. Der er dog håb om, at tilbagegangen vender allerede i år.

Siden 2012 har Aarstiderne med sine målstidskasser oplevet tocifrede vækstrater - lige indtil 2018, da kurven stagnerede. Og i 2019 gik det så tilbage, da omsætningen faldt med ca. 3 pct. og landede på 661 mio. kr. mod 684 mio. kr. året før.

Det skriver FødevareWatch.

Det faldende salg har betydet, at ledelsen måtte trimme forretningen.

"Salget var i 2019 ikke på det niveau, som vi regnede med, og det fik vi allerede et forvarsel om i 2018. Derfor har vi trimmet organisationen, hvor vi kan, og det kan ses på vores bundlinje, at det lykkedes med at holde niveauet," siger direktør Annette Hartvig Larsen til FødevareWatch. .

Trimningen omfatter både indkøb, ny indretning af pakkeriet, måden der pakkes kasser på, og derudover er driften af terminalen taget hjem.

Annette Hartvig Larsen er dog optimistisk med hensyn til 2020. Salget steg under corona-nedlukningen, og hun forventer, at nye kundegrupper dermed er kommet til, og at det nu handler om at holde fast i dem.

Flere artikler fra samme sektion

Sæsonen er skudt i gang for dansk økogrønt på butikshylderne

Nu ligger der for første gang i år økologiske danske radiser, spinat og pak choi i butikkerne. Hos de danske økologiske grøntsagsproducenter er sæsonen netop skudt i gang.

02-05-2024 4 minutter

Økologisk Landsforening uddeler atter gratis blomsterfrø landet over

Den 5. maj kan man hente en gratis pose blomsterfrø i Føtex og Bilka landet over. Økologisk Landsforening uddeler i alt 38.000 poser for at give bierne mere mad og sætte fokus på de truede arter.

30-04-2024 5 minutter Biodiversitet

Nyt ejerskab skal stoppe slingrekurs, så Coop kan fokusere mere på kerneværdierne

Efter præsentationen af endnu et katastroferegnskab og med energiselskabet OK som ny medejer, har Coop lagt sig fast på en ny kædestruktur, som skal være med til at gøre Danmarks største salgskanal for økologiske fødevarer til en god forretning.

30-04-2024 6 minutter Detailhandel