Annonce

Annonce

Udsnit af dagligvarer fra serien Salling Øko

En ny økologisk serie 'Salling Øko', som omfatter 500 økologiske varer, bliver spydspids i lanceringen af Salling Groups nye private label-serie, som samlet kommer til at omfatte 6.000 varer i forskellige underkategorier. PR-foto Salling Group

Salling Group lancerer 500 varer i ny Øko-serie

Føtex og Bilka samler et bredt basissortiment af økologiske fødevarer i serien Salling Øko og udfaser samtidig Levevis-serien.

Når danskerne fremover lægger vejen forbi Føtex og Bilka for at købe økologiske varer, skal de vænne sig til, at en stor del af varerne ikke ser helt ud, som de plejer. Flere end 6.000 varer får nemlig både nyt navn og ny emballage i forbindelse med lanceringen af en ny kæmpeserie fra Salling Group.

Allerede i indeværende måned lander de første økologiske varer i butikkerne. De bliver spydspids i udrulningen af den nye serie, når de to landsdækkende dagligvarekæder samler en lang række produkter under Salling-navnet med en klar reference til virksomhedens grundlægger, Herman Salling, og Salling Fondene, som ejer kæderne.

"God kvalitet og gode priser har været grundstenen i vores forretning i over 100 år. Derfor er vi også begejstret over at kunne samle gode, almindelige hverdagsvarer til en god pris på hylderne under Salling-navnet," fortæller Jean Ladehoff, der er kategoridirektør i Salling Group, i en pressemeddelelse.

Blandt de 6.000 varer gemmer sig alt fra dagligvarer som dåsetomater og pålæg til toiletpapir og sølvpapir. Salling-serien vil samle en lang række varer i forskellige kategorier – for eksempel Salling Øko, som kommer til at bestå af 500 økologiske varer.

Over for Dansk Handelsblad forklarer Jean Ladehoff, at serien kommer til at omfatte flere sub-kategorier, som trækker tråde til udfasningen af de to eksisterende private label-serier “Vores” og den primært økologiske serie “Levevis”:

"Produkterne i “Vores” bliver til “Salling” og 80 pct. af produkterne i “Levevis”-serien bliver til Salling Øko. De resterende ca. 20 pct. af Levevis-produkterne er enten gluten- eller laktosefri, og de bliver samlet under henholdsvis et selvstændigt gluten- og laktosefrit brand under Salling-serien. På sigt vil vi også lancere selvstændige brands for veganske produkter, da det er varekategorier i vækst, hvor forbrugerne efterspørger tydelig mærkning," siger kategorichefen til netudgaven af Dansk Handelsblad.

"Men ved siden varerne i Salling Øko, vil vi fortsat have en række økologiske mærkevarer, som ikke kommer med i private label-serien," uddyber Jean Ladenhoff over for Økologisk Nu.

Han oplyser desuden, at de første økologiske varer i den nye øko-serie allerede er landet i butikkerne, hvor det efter hans vurdering bliver meget nemmere for kunderne at finde frem til de økologiske produkter.

"Tidligere havde vi de økologiske varer i Levevis-serien, som ikke kun omfattede økologi. Nu samler vi et rent økologisk sortiment i Salling Øko, som det bliver nemmere at navigere efter, for de kunder, som kun går efter økollgiske varer," siger han.

Flere artikler fra samme sektion

Sæsonen er skudt i gang: Nu breder dansk øko-grønt sig på butikshylderne

Nu ligger der for første gang i år økologiske danske radisser, spinat og pak choi i butikkerne. Hos de danske økologiske grøntsagsproducenter er sæsonen netop skudt i gang.

02-05-2024 4 minutter Forbrug,   Grøntsager

Økologisk Landsforening uddeler atter gratis blomsterfrø landet over

Den 5. maj kan man hente en gratis pose blomsterfrø i Føtex og Bilka landet over. Økologisk Landsforening uddeler i alt 38.000 poser for at give bierne mere mad og sætte fokus på de truede arter.

30-04-2024 5 minutter Biodiversitet

Nyt ejerskab skal stoppe slingrekurs, så Coop kan fokusere mere på kerneværdierne

Efter præsentationen af endnu et katastroferegnskab og med energiselskabet OK som ny medejer, har Coop lagt sig fast på en ny kædestruktur, som skal være med til at gøre Danmarks største salgskanal for økologiske fødevarer til en god forretning.

30-04-2024 6 minutter Detailhandel