Annonce
Annonce
En ny økologisk serie 'Salling Øko', som omfatter 500 økologiske varer, bliver spydspids i lanceringen af Salling Groups nye private label-serie, som samlet kommer til at omfatte 6.000 varer i forskellige underkategorier. PR-foto Salling Group
Salling Group lancerer 500 varer i ny Øko-serie
Føtex og Bilka samler et bredt basissortiment af økologiske fødevarer i serien Salling Øko og udfaser samtidig Levevis-serien.
Når danskerne fremover lægger vejen forbi Føtex og Bilka for at købe økologiske varer, skal de vænne sig til, at en stor del af varerne ikke ser helt ud, som de plejer. Flere end 6.000 varer får nemlig både nyt navn og ny emballage i forbindelse med lanceringen af en ny kæmpeserie fra Salling Group.
Allerede i indeværende måned lander de første økologiske varer i butikkerne. De bliver spydspids i udrulningen af den nye serie, når de to landsdækkende dagligvarekæder samler en lang række produkter under Salling-navnet med en klar reference til virksomhedens grundlægger, Herman Salling, og Salling Fondene, som ejer kæderne.
"God kvalitet og gode priser har været grundstenen i vores forretning i over 100 år. Derfor er vi også begejstret over at kunne samle gode, almindelige hverdagsvarer til en god pris på hylderne under Salling-navnet," fortæller Jean Ladehoff, der er kategoridirektør i Salling Group, i en pressemeddelelse.
Blandt de 6.000 varer gemmer sig alt
fra dagligvarer som dåsetomater og pålæg til toiletpapir og sølvpapir. Salling-serien vil samle en lang række varer i forskellige kategorier –
for eksempel Salling Øko, som kommer til at bestå af 500 økologiske varer.
Over for Dansk Handelsblad forklarer Jean Ladehoff, at serien kommer til at omfatte flere sub-kategorier, som trækker tråde til udfasningen af de to eksisterende private label-serier “Vores” og den primært økologiske serie “Levevis”:
"Produkterne i “Vores” bliver til “Salling” og 80 pct. af produkterne i “Levevis”-serien bliver til Salling Øko. De resterende ca. 20 pct. af Levevis-produkterne er enten gluten- eller laktosefri, og de bliver samlet under henholdsvis et selvstændigt gluten- og laktosefrit brand under Salling-serien. På sigt vil vi også lancere selvstændige brands for veganske produkter, da det er varekategorier i vækst, hvor forbrugerne efterspørger tydelig mærkning," siger kategorichefen til netudgaven af Dansk Handelsblad.
"Men ved siden varerne i Salling Øko, vil vi fortsat have en række økologiske mærkevarer, som ikke kommer med i private label-serien," uddyber Jean Ladenhoff over for Økologisk Nu.
Han oplyser desuden, at de første økologiske varer i den nye øko-serie allerede er landet i butikkerne, hvor det efter hans vurdering bliver meget nemmere for kunderne at finde frem til de økologiske produkter.
"Tidligere havde vi de økologiske varer i Levevis-serien, som ikke kun omfattede økologi. Nu samler vi et rent økologisk sortiment i Salling Øko, som det bliver nemmere at navigere efter, for de kunder, som kun går efter økollgiske varer," siger han.
Flere artikler fra samme sektion
Rammer hylderne næste år: Nye økologiske planteproteiner er lige så sunde som kød og mætter mere
Et nyt forskningsprojekt har banet vejen for økologiske plantebaserede fødevarer, som ernæringsmæssigt er på fuld omgangshøjde med animalske produkter. Solsikker fik en hovedrolle i projektet, og nye produkter kommer i supermarkederne i 2025.
Her kan du købe økologiske juletræer - men du skal skynde dig
Efterspørgslen på økologiske juletræer er høj, og flere melder allerede om udsolgt. Man skal være opmærksom på faldgruber, hvis man vil have et økologisk juletræ og undgå at blive snydt.
Forbrugerne vender tilbage og skaber fremgang for Friland A/S
Selv om antallet af slagtninger er faldet det seneste år, har Friland øget omsætningen med 46 mio. kr., og voksende priser har gjort det muligt at skrue op for afregningen til leverandørerne af økologiske grise.