Annonce

Annonce

Økologiske plantedrikke er første skud på ny planteserie hos Rema 1000

Plantekøkkenet er navnet på en ny serie, som ifølge discountkæden kommer til at omfatte en bredere vifte af plantebaserede produkter.

13. august 2020
Læsetid: 2 minutter
Seks varianter af plantedrikke fra Rema1000

Rema 1000 har i al stilhed lanceret den nye private label serie Plante Køkkenet, som i første omgang omfatter seks økologiske plantedrikke, men discountkæden oplyser, at der løbende vil blive tilføjet nye varetyper under det nye brand. Foto: Rema1000

Der er masser af medvind for salget af plantebaserede fødevarer, som med afsæt i klimakrisen har udviklet sig til en stærk global trend. Herhjemme finder flere og flere plantebaserede produkter vej til dagligvarehandlen, og ikke mindst antallet af økologiske plantedrikke er vokset markant de seneste år.

Nu hopper Rema 1000 for alvor med på plantevognen og introducerer sin egen planteserie 'Plantekøkkenet', som i løbet af de kommende år vil komme til at omfatte flere varekategorier, oplyser Christina Burgsø Martens, kategorichef i Rema 1000.

"Vi har netop lanceret de første produkter i Plantekøkkenet, som markerer startskuddet til en større serie," siger hun.

De første produkter er seks forskellige varianter af økologiske plantedrikke, som er baseret på havre, ris og soja. De sælges i et prisspænd fra 12,95 kr. til 16 kr.

Bliver Plantekøkkenet en ren økologisk serie?

"Nej, ikke nødvendigvis. Der kan være produkter, hvor dette ikke er muligt," siger Christina Burgsø Martens, som har travlt med at skaffe varer til den nye serie.

Af konkurrencehensyn ønsker hun dog ikke på nuværende tidspunkt at løfte sløret for, hvilke produkter der er i pipelinen, men hun oplyser, at det er planen løbende at lancere flere produkter til serien.

Rema 1000 har fået hjælp til at udvikle brand og produktdesign fra firmaet Everland, og ifølge Christina Burgsø Martens er det vigtigt at give varerne en stærk fælles identitet.

"Vi kan se, at kunderne efterspørger plantebaserede varer, så vi vil gerne give dem et letgenkendeligt mærke at navigere efter, siger hun.

Flere artikler fra samme sektion

De gamle grøntsagssorter er i høj kurs hos kokkene i Bankdatas kantine

Hvis du tror, at en gulerod er en gulerod, kan du godt tro om igen. Det viser erfaringerne fra bistroen i Bankdata, der er ambassadørkøkken for nogle af de gamle hjemmehørende kulturplanter, som mere højtydende sorter har fortrængt fra de danske menukort.

16-04-2025 6 minutter Mere grønt,   Grøntsager,   Det Økologiske Spisemærke

Ambassadørkorps giver nyt liv til gamle grøntsagssorter

Foreningen for OriGENaler har succes med at lave
bevaringsarbejde med kniv og gaffel.

16-04-2025 4 minutter Mere grønt,   Grøntsager

Madland Festival vil samle madsystemets ypperste frontløbere

Fra 1.-4. maj inviterer Danmarks madpolitiske festival til gårdbesøg, samtaler, film, frokostpauser, fredagsbar og fejringer i og omkring København, på Stevns og i år også i Aarhus.

15-04-2025 3 minutter Events