Annonce
Annonce

Coops nye adm. direktør, Kræn Østergård Nielsen, vil fastholde Coops særpræg som landets ansvarlige, grønne dagligvarevirksomhed, med fokus på kvalitet, klima og økologi. Foto: Coop
Ny administrerende direktør for Coop holder fast i den grønne linje
Koncerndirektør Kræn Østergård Nielsen, 40 år, er udnævnt som afløser for Peter Høgsted, der de seneste syv år har været adm. direktør for Coop Danmark A/S.
Coop har fundet sin nye topchef fra egne rækker, idet Coop koncerndirektør Kræn Østergård Nielsen tirsdag overtager rollen som adm. direktør fra Peter Høgsted, som var en af idemændene bag Coops Madmanifest, som tilbage i 2015 var med til at sætte ekstra skub i det økologiske detailsalg.
Det sket da dagligvarekoncernen sænkede priserne på en bred vifte af økologiske varer, hvilket smittede af på resten af markedet.
Kræn Østergård Nielsen har været ansat i Coop siden 2014, og i en pressemeddelelse slår han fast, at økologi og bæredygtighed fortsat vil være et af de pejlemærker, som Coop vil styre efter Peter Høgsted.
”Mine vigtigste opgaver bliver, at kunderne får endnu bedre oplevelser, når de besøger vores butikker. Førsteprioriteten bliver, at vi har Danmarks mest tilfredse kunder,” siger Kræn Østergård Nielsen.
”Derudover lægger jeg vægt på, at vi fastholder og udvikler Coops særpræg som den ansvarlige, grønne dagligvarevirksomhed, med fokus på kvalitet, klima, økologi og den stærkest mulige lokale forankring. Og som branchens digitale frontløber, hvor vi med ny teknologi gør kundernes hverdag nemmere. Endelig vil jeg sikre, at vi er én virksomhed, der taler godt og konstruktivt sammen og samles om at gøre den størst mulige forskel for vores næsten 1,9 millioner danske ejere og kunder,” siger Kræn Østergård Nielsen.
Coops bestyrelsesformand Lasse Bolander glæder sig over, at
Kræn Østergård Nielsen har takket ja til at fylde hullet efter Peter Høgsted.
”Med Kræn får vi en adm. direktør, der er respekteret af alle dele af Coop-familien. En leder som gennem de seneste snart syv år har dokumenteret særdeles stærke resultater, og som har den fundamentale forståelse for Coops egenart som en medlemsejet virksomhed,” siger Lasse Bolander.
Flere artikler fra samme sektion
Effektiv markedsføring har givet den økologiske citron mange loyale kunder
Der er stor variation i købsmønstrene for de mest almindelige økologiske basisvarer, og ifølge Økologisk Landsforening kan flere varer lære af øko-citronens succes.
Tre stærke kandidater er nominerede til årets øko-pris
Økologisk Landsforening har nu sat navne på de tre kandidater, der er med i opløbet til Øko-prisen 2025, og ifølge markedschef for foodservice Torben Blok er der tale om tre stærke kandidater, som på hver sin måde kæmper for at udbrede de økologiske løsninger i landets professionelle køkkener.
Optimisme blandt økologiske svineproducenter: Noteringen stiger, og efterspørgslen vender tilbage
Noteringen for økologiske slagtesvin er højere end samme tid sidste år, rentepresset er aftagende, og forbrugerne er igen begyndt at efterspørge det økologiske kød.