Annonce

Annonce

Kød fra Friland på tilbud i køledisk i Meny.

Meny har tidligere haft succes med at udgive en ren økologisk tilbudsavis, og kæden håber, at de aktuelle tilbud kan være med til at løfte salget i en periode, hvor mange kunder har meget fokus på priserne. Arkivfoto: Jens Panduro

Meny-kæden sætter ekstra fokus på økologi

Med en 20-siders tilbudsavis med økologiske varer ønsker Meny-kæden at vise, at man ikke behøver at besøge en discountbutik for at finde Ø-mærkede varer til priser, hvor alle kan være med.

Efter en periode med høj inflation og stagnation i salget af økologiske fødevarer vurderer Meny-kæden, at der er behov for at gøre en ekstra indsats for at fremme salget af kædens voksende økologiske sortiment.

Under overskriften ”Møny – Vi holder af økologi” har Dagrofa-kæden sammen med den seneste tilbudsavis lanceret en 20 siders ekstra tilbudsavis udelukkende med økologiske varer.

Det fremgår af Dagligvarehandlen.dk, som har talt om initiativet med Jesper Gottschalck, som er kommerciel direktør i Meny.

”Vi kan også godt mærke, at forbrugerne træder lidt ned og søger mod discount. Det er en situation, vi er nødt til at leve med. Nogle køber måske også flere konventionelle varer. Vi vil gerne gøre vores til, at kunderne fortsat køber økologi,” siger Jesper Gottschalck Bjerring til Dagligvarehandlen.dk.

Udover den almindelige reklameomdeling bliver den økologiske tilbudsavis leveret sammen med blandt andet dagbladet Politiken. Tilbuddene gælder i 10 dage, og ifølge direktøren er de udtryk for, at Dagrofa-kæden ønsker et øget fokus på det økologiske sortiment.

"Holder du af økologi, er du landet det rigtige sted. I Meny har vi så meget økologi, at vi burde hedde Møny – og vi får hele tiden nye varianter til samlingen”, hedder det i tilbudsavisen.

Ifølge Økologisk Landsforenings nye markedsrapport har Meny en økologiprocent på 8,3 pct., mens landsgennemsnittet ligger på ca. 13 pct.  

Flere artikler fra samme sektion

Friland melder om voksende salg og spirende optimisme

Voksende salg i både ind- og udland skaber tro på, at de økologiske kødproducenter går lysere tider i møde, men afregningen skal højere op, oplyser Friland-direktør Søren Tinggaard.

23-05-2024 4 minutter Kødproduktion,   Grise

Smørbar fra Naturli’ lander i Storbritanniens største supermarkedskæde

Naturli’-direktør Henrik Lund betegner aftalen med Tesco som en milepæl for det Dragsbæk-ejede selskab, som har været aktive på det engelske marked siden 2018.

22-05-2024 2 minutter Eksport,   Plantebaserede fødevarer

Vind en overnatning i en grisehytte når økologer søndag fejrer Sofari

På de 11 Sofari-gårde glæder værterne sig til den 26. maj, hvor de byder danskerne velkomne til en god dag på landet. Der er også mulighed for at vinde en overnatning i en grisehytte.

21-05-2024 3 minutter Events,   Grise