Annonce
Annonce
Meny har tidligere haft succes med at udgive en ren økologisk tilbudsavis, og kæden håber, at de aktuelle tilbud kan være med til at løfte salget i en periode, hvor mange kunder har meget fokus på priserne. Arkivfoto: Jens Panduro
Meny-kæden sætter ekstra fokus på økologi
Med en 20-siders tilbudsavis med økologiske varer ønsker Meny-kæden at vise, at man ikke behøver at besøge en discountbutik for at finde Ø-mærkede varer til priser, hvor alle kan være med.
Efter en periode med høj inflation og stagnation i salget af økologiske fødevarer vurderer Meny-kæden, at der er behov for at gøre en ekstra indsats for at fremme salget af kædens voksende økologiske sortiment.
Under overskriften ”Møny – Vi holder af økologi” har Dagrofa-kæden sammen med den seneste tilbudsavis lanceret en 20 siders ekstra tilbudsavis udelukkende med økologiske varer.
Det fremgår af Dagligvarehandlen.dk, som har talt om initiativet med Jesper Gottschalck, som er kommerciel direktør i Meny.
”Vi kan også godt mærke, at forbrugerne træder lidt ned og søger mod discount. Det er en situation, vi er nødt til at leve med. Nogle køber måske også flere konventionelle varer. Vi vil gerne gøre vores til, at kunderne fortsat køber økologi,” siger Jesper Gottschalck Bjerring til Dagligvarehandlen.dk.
Udover den almindelige reklameomdeling bliver den økologiske tilbudsavis leveret sammen med blandt andet dagbladet Politiken. Tilbuddene gælder i 10 dage, og ifølge direktøren er de udtryk for, at Dagrofa-kæden ønsker et øget fokus på det økologiske sortiment.
"Holder du af økologi, er du landet det rigtige sted. I Meny har vi så meget økologi, at vi burde hedde Møny – og vi får hele tiden nye varianter til samlingen”, hedder det i tilbudsavisen.
Ifølge Økologisk Landsforenings nye markedsrapport har Meny en økologiprocent på 8,3 pct., mens landsgennemsnittet ligger på ca. 13 pct.
Flere artikler fra samme sektion
Her kan du købe økologiske juletræer - men du skal skynde dig
Efterspørgslen på økologiske juletræer er høj, og flere melder allerede om udsolgt. Man skal være opmærksom på faldgruber, hvis man vil have et økologisk juletræ og undgå at blive snydt.
Forbrugerne vender tilbage og skaber fremgang for Friland A/S
Selv om antallet af slagtninger er faldet det seneste år, har Friland øget omsætningen med 46 mio. kr., og voksende priser har gjort det muligt at skrue op for afregningen til leverandørerne af økologiske grise.
Efter et par trange år har griseproducenterne kurs mod lysere tider
Efterspørgslen efter økologisk grisekød er nu vokset så meget, at der igen er penge i at producere økologiske grise, viser en analyse fra Innovationscenter for Økologisk Landbrug.