Annonce
Annonce
Lidl efterlyser flere danske produkter
Økologiske producenter er inviteret til leverandørdag i Lidls hovedsæde i Kolding, hvor de får mulighed for at forklare, hvorfor deres produkter passer ind i kædens sortiment.

Der er plads til flere økologiske varer fra danske producenter i Lids voksende antal af danske butikker. PR-foto: Lidl
”Har du nogle økologiske varer, som du mener bør være i Lidls sortiment, så tilmeld dig vores leverandørdag,” lyder det i en invitation, som Lidl-kæden har sendt til de økologiske fødevareproducenter, som er medlemmer hos Økologisk Landsforening.
Før årsskiftet lancerede den tyske discountkæde et større sortiment af økologiske kvalitetsprodukter, som er udviklet i et samarbejde mellem Michelin-kokken Wassim Hallal og en gruppe udvalgte, danske producenter. Nu er Lidl klar til at tage det næste skridt på rejsen mod ambitionen om et økologisk sortiment med flere danske varer.
Det er Lidls mål at få 300 økologiske produkter som en fast del af kædens sortiment inden udgangen af 2019, men Lidl søger også produkter til spotvarekategorien.
Tag på speedate i Kolding
Derfor inviterer den tyske discountkæde til leverandørdag i april, hvor deltagerne får mulighed for at præsentere deres økologiske varer for Lidls indkøbere og marketingfolk.
Leverandørdag
- Foregår i Lidls hovedkontor i Kolding tirsdag d. 2. april, hvor producenterne får mulighed for at præsentere deres varer for beslutningstagere fra indkøb og marketing.
- Som producent får man et bord til sine varer og markedsføringsmateriale.
- Tilmeldingsfrist: 20. marts.
Ifølge Birgitte Jørgensen, chefkonsulent i markedsafdelingen i Økologisk Landsforening, giver leverandørdagen en unik mulighed for at få en speeddate med de indkøbsansvarlige i Lidl.
”Det er en aftale, som det er vanskeligt at få som enkeltstående producent,” siger Birgitte Jørgensen, som allerede har fået de første 13-14 tilmeldinger.
Men før producenterne tilmelder sig, opfordrer hun dem til at overveje, om deres virksomhed er rustet til at levere til over 100 butikker, og om de kan leve op til kravene i Lidls CSR-politik.
Lidl oplyser, at kæden søger efter en bred vifte af økologiske produkter inden for mejeri og pålæg, alle typer af fersk kød, frugt og grønt samt bær. Men Lidl pointerer samtidig, at kæden ønsker nye innovative produkter inden for alle kategorier. Så har du et anderledes eller nyt økologisk produkt – så meld dig til, lyder opfordringen fra Lidl.
Flere artikler fra samme sektion
De gamle grøntsagssorter er i høj kurs hos kokkene i Bankdatas kantine
Hvis du tror, at en gulerod er en gulerod, kan du godt tro om igen. Det viser erfaringerne fra bistroen i Bankdata, der er ambassadørkøkken for nogle af de gamle hjemmehørende kulturplanter, som mere højtydende sorter har fortrængt fra de danske menukort.
Ambassadørkorps giver nyt liv til gamle grøntsagssorter
Foreningen for OriGENaler har succes med at lave
bevaringsarbejde med kniv og gaffel.
Madland Festival vil samle madsystemets ypperste frontløbere
Fra 1.-4. maj inviterer Danmarks madpolitiske festival til gårdbesøg, samtaler, film, frokostpauser, fredagsbar og fejringer i og omkring København, på Stevns og i år også i Aarhus.