Annonce

Annonce

Et overbliksbillede viser en parkeringsplan på taget af en Carrefour-bygning

Carrefour har igangsat en satsning, der skal øge det økologiske udbud og forbrug i Brasilien. Foto: Petit_Louis/flickr/CC2.0

Global supermarkedskæde satser massivt på økologi

Den franske kæde Carrefour vil næsten fordoble økologiudvalget i sine brasilianske butikker.

Efterspørgslen på økologiske varer er så stor, at den franske supermarkedskæde Carrefour vil øge sit udvalg af økologi med 85 pct. i de brasilianske butikker i indeværende år.

Det skriver internationalsupermarketnews.com på baggrund af en artikel i det franske medie lefigaro.fr.

Carrefour Brazils leder for bæredygtig udvikling, Lucio Vicente Silva, oplyser, at kæden forventer, at den økologiske omsætning i 2022 runder 500 mio. real, svarende til ca. 884 mio. kr.

"Vores mål er at skubbe på fødevareomstillingen ved at sikre, at forbrugerne kan spise bedre til en fair pris," sagde Stéphane Engelhard, vicepræsident for Carrefour Brazil, ved en nylig event i Sao Paulo.

Carrefour Brazil vil både introducere sit eget økologiske brand og styrke sit partnerskab med lokale producenter.

Sidste år annoncerede kædens præsident, Noël Prioux, at man vil fordoble salget af økologi i Brasilien i 2020. En del af strategien går ud på at sænke prisforskellen på konventionelle og økologiske varer fra 25 pct. til ca. 15 pct.

Økologiandelen af det totale fødevaresalg i Brasilien lå ifølge tal fra sidste år på ca. 0,6 pct.

Carrefour er en verdensomspændende kæde, der har ca. 12.300 butikker. Brasilien er kædens største marked uden for Frankrig.

Flere artikler fra samme sektion

Effektiv markedsføring har givet den økologiske citron mange loyale kunder

Der er stor variation i købsmønstrene for de mest almindelige økologiske basisvarer, og ifølge Økologisk Landsforening kan flere varer lære af øko-citronens succes.

20-02-2025 6 minutter Dagligvarehandel

Tre stærke kandidater er nominerede til årets øko-pris

Økologisk Landsforening har nu sat navne på de tre kandidater, der er med i opløbet til Øko-prisen 2025, og ifølge markedschef for foodservice Torben Blok er der tale om tre stærke kandidater, som på hver sin måde kæmper for at udbrede de økologiske løsninger i landets professionelle køkkener.

19-02-2025 5 minutter Øko-prisen

Optimisme blandt økologiske svineproducenter: Noteringen stiger, og efterspørgslen vender tilbage

Noteringen for økologiske slagtesvin er højere end samme tid sidste år, rentepresset er aftagende, og forbrugerne er igen begyndt at efterspørge det økologiske kød.

17-02-2025 2 minutter Grise,   Økonomi