Annonce

Annonce

Grøntafdeling i Fakta

Coop lancerer et nyt butikskoncept under navnet ”Coop 365”, som sætter øget fokus på økologi og frisk frugt og grønt. Arkivfoto

Coops nye testbutikker giver 10 pct. i bonus på frugt og grønt

Fakta-kædens økologiske private label-serie lægger navn til Coops 13 nye lavprissupermarkeder, som skal teste et koncept med mere fokus på økologi.

Coop-kæden Fakta har gennem flere år været presset i defensiven af de ekspansionsivrige konkurrenter Netto og Rema 1000. Derfor har Coop gennem længere tid arbejdet på at udvikle et mere konkurrencedygtigt lavpriskoncept, som kan vende udviklingen for den tabsgivende discountkæde.

Det synlige resultat af det arbejde kan kunderne møde 3. september, når Coop åbner 13 nye butikker under navnet ”Coop 365”.

Det sker som en test af fremtidens lavprissupermarked – et nyt format, som placerer sig mellem discountbutik og kvalitetssupermarked, oplyser koncerndirektør i Coop, Jens Visholm.

”Forbrugernes krav til deres dagligvarebutik har ændret sig. Vi har med Coop 365 lavet vores bud på en ny butik. Vi vil dog rigtig gerne høre fra forbrugerne og fra vores medlemmer, om det er sådan, fremtidens lavprissupermarked skal se ud,” siger Jens Visholm i en pressemeddelelse.

Coops nye testbutikker får grønne facader med navnet Coop 365 som blikfang

Kæden hedder Coop 365, fordi man skal kunne handle der alle årets dage, og fordi det lægger sig op Coops varemærke for ansvarlige varer: "365". Farven på testbutikkerne er grøn som et klart signal om den grønne linje, Coop 365 vil forfølge: Mere økologi og 10 pct. bonus på frugt og grønt, oplyser Coop.

”Vi har testet en række elementer under navnet Coop Hverdag en håndfuld steder. Baseret på bl.a. erfaringer derfra har vi videreudviklet det til Coop 365. Nu vil vi bruge de kommende fire måneder til at høre kundernes reaktioner i de forskellige byer, hvor testbutikkerne åbner, rette til og vurdere, om vi har grundlaget for fremtidens lavprissupermarked,” siger direktør John Hornbech Christensen, der har ansvaret for projektet.

Konkret er butikkerne større end Coops nuværende discountbutikker og har 600-700 flere forskellige varer.

Coops 13 testbutikker åbner her:

  • Nørregade 63, 5000 Odense C
  • Ormslevvej 269, 8260 Viby J
  • Solrød Center 60, 2680 Solrød Strand
  • Kingosgade 11, 1818 Frederiksberg C
  • Hartkornsvej 51, 4760 Vordingborg
  • Industrivej 1A, 4340 Tølløse
  • Jagtvej 85, 2200 København N
  • Hjallesevej 142-144, 5230 Odense M
  • Grundtvigsvej 86, Elling, 9900 Frederikshavn
  • Vesterbro 33, 5000 Odense C
  • Bredballe Center 1, 7120 Vejle Øst
  • Vestre Alle 13, 9000 Aalborg
  • Søndergade 14, 9900 Frederikshavn

Flere artikler fra samme sektion

Effektiv markedsføring har givet den økologiske citron mange loyale kunder

Der er stor variation i købsmønstrene for de mest almindelige økologiske basisvarer, og ifølge Økologisk Landsforening kan flere varer lære af øko-citronens succes.

20-02-2025 6 minutter Dagligvarehandel

Tre stærke kandidater er nominerede til årets øko-pris

Økologisk Landsforening har nu sat navne på de tre kandidater, der er med i opløbet til Øko-prisen 2025, og ifølge markedschef for foodservice Torben Blok er der tale om tre stærke kandidater, som på hver sin måde kæmper for at udbrede de økologiske løsninger i landets professionelle køkkener.

19-02-2025 5 minutter Øko-prisen

Optimisme blandt økologiske svineproducenter: Noteringen stiger, og efterspørgslen vender tilbage

Noteringen for økologiske slagtesvin er højere end samme tid sidste år, rentepresset er aftagende, og forbrugerne er igen begyndt at efterspørge det økologiske kød.

17-02-2025 2 minutter Grise,   Økonomi