Annonce

Annonce

Der uddeles smagsprøver hos Frankly Juice

Siden Frankly Juice deltog på BioFach-messen i Nürnberg i februar, er halvdelen af selskabets salg blevet lammet af coronakrisen, og derfor håber ejerne nu, at platformen bag Coop Crowdfunding kan bidrage til at skabe et øget salg af koldpresset juice og diverse shots. Foto: Louise Kaad-Hansen

Coop crowdfunding bliver salgskanal for små fødevareproducenter

Frankly Juice er en af de økologiske fødevareproducenter, som har takket ja til tilbuddet om at benytte Coop Crowdfunding som salgskanal.

Mens dagligvarekæderne i øjeblikket ligner nogle af de få vindere under coronakrisen, er mange af landets små og mellemstore fødevareproducenter kommet i klemme, da det meste af foodservicemarkedet ligger underdrejet.

Derfor betragter den økologiske juiceproducent Frankly Juice det som en kærkommen gestus, at Coop har valgt at stille sin crowdfund platform til rådighed som en salgskanal for landets små fødevareproducenter.

Ifølge Christian Bowall, co-founder hos Frankly Juice, står selskabet til at miste ca. halvdelen af sin omsætning på grund af svigtende salg til foodservicesektoren, og han tager imod den nye salgskanal med åbne arme.

”Ligesom så mange andre virksomheder er vi derfor nødt til at gøre noget ekstra for at klare os igennem den her krise. Alle, der normalt drak juice på arbejdspladsen eller købte vores produkter på caféer, har nu muligheden for at bestille produkterne online og få dem leveret til døren. Vi har ikke selv en webshop, så det er en virkelig god mulighed for os at kunne bruge Coop Crowdfunding som salgskanal. Forhåbentlig kan vi indhente noget af det tabte den vej igennem,” siger Christian Bowall i en pressemeddelelse, hvor Coops formand Lasse Bolander forklarer, hvorfor Coop åbner en alternativ salgskanal.

Sælg via Coop Crowdfunding

  • Coop stiller sit crowdfundingteam til rådighed, for de virksomhederne som ønsker at sælge deres varer via platformen.
  • I den forbindelse afholder Coop Crowdfunding online sessioner for interesserede fødevarevirksomheder, der vil have sparring på deres projekt.
  • Det første afholdes fredag den 27. marts kl. 13, og du kan tilmelde sig via Coop Crowdfunding.

”Der er ingen tvivl om, at det er en alvorlig situation, som mange små og mellemstore fødevarevirksomheder står i lige nu. Vi har talt med over 50 af de virksomheder, og selv med de nyeste hjælpepakker er beskeden klar: virksomhederne er pressede og oplever lige nu at miste mellem 50 og 100 pct. af deres omsætning. Udfordringen for mange er, at de ikke har en webshop og derfor ikke har et sted at afsætte deres varer,” siger Lasse Bolander.

Derfor får producenterne nu mulighed for gratis at benytte Coop Crowdfundings platform som en direkte salgskanal.

"På Coop Crowdfunding har vi 11.000 danskere, som allerede bakker op om de danske fødevareproducenter via crowdfunding, og vi tror på, at den nye måde at sælge varer på, kan være en god løsning for mange af de mindre producenter og iværksættere,” siger Lasse Bolander, som håber at Coop kan fortsætte samarbejdet på den anden side af Corona-krisen.

Indtil nu har ti virksomheder tilkendegivet, at de er klar til at sælge deres varer via Coop Crowdfunding, men der er plads til mange flere, oplyser Coop.

Flere artikler fra samme sektion

Økologisk Landsforening uddeler atter gratis blomsterfrø landet over

Den 5. maj kan man hente en gratis pose blomsterfrø i Føtex og Bilka landet over. Økologisk Landsforening uddeler i alt 38.000 poser for at give bierne mere mad og sætte fokus på de truede arter.

30-04-2024 5 minutter Biodiversitet

Nyt ejerskab skal stoppe slingrekurs, så Coop kan fokusere mere på kerneværdierne

Efter præsentationen af endnu et katastroferegnskab og med energiselskabet OK som ny medejer, har Coop lagt sig fast på en ny kædestruktur, som skal være med til at gøre Danmarks største salgskanal for økologiske fødevarer til en god forretning.

30-04-2024 6 minutter Detailhandel

Salget af økologi har stabiliseret sig

Efter et år med fald i salget af økologiske fødevarer viser en ny opgørelse fra Danmarks Statistik, at salget i 2023 har stabiliseret sig. Økologien har, som andre fødevarer, været udfordret af inflation og stigende omkostninger. Men nu ser det ud til at vende.

26-04-2024 3 minutter Detailhandel