Annonce
Annonce
Ud over en kæmpe frugt og grønt afdeling kan Bilkas kunder gå på jagt i et bredt sortiment af vegetariske produkter. Derfor bliver kæden igen i år kåret som Årets Plantebaserede Supermarked. PR-foto: Bilka
Bilka er for andet år i træk kåret som Årets Plantebaserede Supermarked
Dansk Vegetarisk Forening roser Bilka for at gå foran med at lancere nye plantebaserede produkter.
Flere veganske produkter, mere økologi, bedre priser på plantebaserede produkter og bedre placering af veganske madvarer. Det er grunden til, at Bilka er blevet kåret som Årets Plantebaserede Supermarked – for andet år i streg.
Det er Dansk Vegetarisk Forening, der står bag kåringen på baggrund af deres årlige undersøgelse af det plantebaserede udvalg i danske supermarkeder. Formålet med undersøgelsen er at motivere alle supermarkeder til at forbedre deres plantebaserede udvalg.
”Vi er meget glade for at blive kåret som Årets Plantebaserede Supermarked igen i år. Det betyder meget for os, for vi arbejder hårdt på at have et stort udvalg af varer, så vi kan imødekomme danskernes ønsker – også dem, der gerne vil spise mere grønt. Vi håber, vi kan være med til at inspirere både danskerne og andre supermarkedskæder til at tænke mere grønt,” siger Mark H. Nielsen, der er direktør i Bilka.
Mange produkter og rimelige priser
I Dansk Vegetarisk Forenings årlige undersøgelse sammenlignes mere end 50 fødevarer på 111 parametre, og i år scorede Bilka højst med 82 point ud af 100. Sidste år lød scoren på 66,3, der også skaffede dem titlen som Årets Plantebaserede Supermarked i 2019.
”Bilka bliver Årets Plantebaserede Supermarked, fordi de scorer højt på flere parametre. Fx har de over 40 af de undersøgte produkttyper, de holder en rimelig pris og har økologiske varianter af flere af de plantebaserede produkter,” siger Jeanne Svalebech Jørgensen fra Dansk Vegetarisk Forening, der har været med til at gennemføre undersøgelsen.
Flere artikler fra samme sektion
Her kan du købe økologiske juletræer - men du skal skynde dig
Efterspørgslen på økologiske juletræer er høj, og flere melder allerede om udsolgt. Man skal være opmærksom på faldgruber, hvis man vil have et økologisk juletræ og undgå at blive snydt.
Forbrugerne vender tilbage og skaber fremgang for Friland A/S
Selv om antallet af slagtninger er faldet det seneste år, har Friland øget omsætningen med 46 mio. kr., og voksende priser har gjort det muligt at skrue op for afregningen til leverandørerne af økologiske grise.
Efter et par trange år har griseproducenterne kurs mod lysere tider
Efterspørgslen efter økologisk grisekød er nu vokset så meget, at der igen er penge i at producere økologiske grise, viser en analyse fra Innovationscenter for Økologisk Landbrug.