Annonce
Annonce
Økologisk Landsforening tilbyder et kursus i salg og markedsføring af frugt og grønt for økologer. Foto: Økologisk Landsforening
Grøntsagskursus: Salg og markedsføring af økologisk grønt
Tag med på Økologisk Landsforenings kursus i markedsføring og direkte salg af øko-grønt og frugt d. 22. november på Sjælland.
Salget af økologisk frugt og grønt er på få år fordoblet, og det er den varegruppe, Danmark importerer allermest.
Derfor er der plads til, at endnu flere kan producere og sælge økologisk grønt i Danmark. Direkte salg i egen gårdbutik eller til lokale handlende og restauranter er en oplagt mulighed, hvis man er grøntsagsproducent i mindre skala og/eller med et bredt sortiment - men varerne sælger ikke sig selv.
Den 22. november afholder Økologisk Landsforening derfor et kursus i markedsføring og afsætning, som er målrettet frugt- og grøntsagsproducenter med direkte salg. Kurset foregår på Stensbølgaard ved Kirke Hyllinge, hvor ejerne i mange år har drevet økologisk gårdbutik.
På kurset bliver du opdateret på markedet og de økologiske kunder, og du får værktøjer til at udvikle forretningsideer og produkter og til at indrette din forretning. Kurset veksler mellem oplæg og workshops om konkrete opgaver.
For yderligere information kan du kontakte foreningens projektkoordinator Julie Rohde, jur@okologi.dk.
Flere artikler fra samme sektion
Rammer hylderne næste år: Nye økologiske planteproteiner er lige så sunde som kød og mætter mere
Et nyt forskningsprojekt har banet vejen for økologiske plantebaserede fødevarer, som ernæringsmæssigt er på fuld omgangshøjde med animalske produkter. Solsikker fik en hovedrolle i projektet, og nye produkter kommer i supermarkederne i 2025.
Her kan du købe økologiske juletræer - men du skal skynde dig
Efterspørgslen på økologiske juletræer er høj, og flere melder allerede om udsolgt. Man skal være opmærksom på faldgruber, hvis man vil have et økologisk juletræ og undgå at blive snydt.
Forbrugerne vender tilbage og skaber fremgang for Friland A/S
Selv om antallet af slagtninger er faldet det seneste år, har Friland øget omsætningen med 46 mio. kr., og voksende priser har gjort det muligt at skrue op for afregningen til leverandørerne af økologiske grise.